Dierentuin

Spanje, León

Na de kikkers en de muilezels zijn we nu bij de leeuwen beland. De naam van de stad Leon, waar we nu zijn, komt oorspronkelijk van het Latijnse legio, wat verbasterd is naar Leon. Oorspronkelijk een vestingstad gesticht door de Romeinen waar Romeinse soldaten waren gelegerd. Het heeft dus niets met leeuwen te maken. Gelukkig maar. Stel je voor dat die hier los zouden lopen.

De wandeling naar Leon was iets interessanter dan de voorgaande dagen, maar het weer werkte niet echt mee. We vertrokken vanmorgen met motregen, dus de regencapes maar aan getrokken. Een kwartiertje later konden ze weer uit en toen waren ze aan de binnenkant natter dan aan de buitenkant. Opgeborgen om ze tegen de middag weer aan te moeten doen, weer vanwege wat motregen. 10 minuten later weer opgeborgen omdat de zon ging schijnen. Even lelijk naar boven gemopperd en nu hangen ze te drogen in de kledingkasten. Het mopperen heeft dus toch geholpen.
De temperaturen waren vergelijkbaar met die van gisteren alleen minder wind. Dus eigenlijk wel lekker om te wandelen. Buiten de regen dan.

Het hostel waar we nu zijn aangekomen is een bekend hostel voor Jo en Rien. Zij hebben hier in 2021 ook geslapen en dat was uitstekend bevallen. Nu ook vooral omdat we met z'n drieën op een zaal liggen. Rien had aangekondigd dat er twee oudjes bij waren en dat heeft (denken wij) zijn vruchten afgeworpen. We hebben in ieder geval de ruimte en kunnen alle drie in onderbedden slapen. Hoeft Marco ook niet naar boven te klauteren.
Dit alles in tegenstelling tot gisteren. Toen sliepen we in een erg krappe zaal met acht personen. De Fransen gingen wel, behalve dan dat er een van hen ontzettend lag te snurken. Hier kon Marco echt niet tegenop. Echter de Spanjaarden waren de grootste bronnen tot ergernis. Komen exact om 22.00 uur binnen, terwijl iedereen al in bed lag.
Gaan dan met veel licht op hun telefoon naar filmpjes kijken met geluid er bij. Dus: Jo er naar toe en geprobeerd uit te leggen, dat wij pelgrims willen slapen. Dat heeft wel geholpen, maar door het gesnurk van onze Franse vriend kon hij ook niet slapen en is er toen maar uit gegaan. Het gevolg is dat Jo helemaal niet heeft geslapen en Rien en Marco maar half.

Overigens is hostel Gaia een prima locatie met ontzettend aardige gastheren , Marisa en Marcus. Na een donativo ontbijt, waarbij men kon betalen wat men kan missen, werd er weer afscheid genomen met omhelzingen en klapzoenen.

Het eten gisteren bestond uit kaaspizza's voor Rien en Marco. Deze waren zo groot, dat zelfs Marco een kwart moest laten staan. Nou, dan zijn ze groot. Jo had kipnuggets barbequesaus en wat friet. Ook de friet bleef achter.

En nu Leon. Eerst even plat op bed, douchen en wat op de tablet spelen. Waaronder dit verslag. Uit de reacties blijkt dat jullie het met plezier lezen en dat geeft ons ook veel voldoening. We weten niet of we vandaag Leon al onveilig gaan maken of morgenochtend. Morgen staan er 11 kms op het programma, dus tijd genoeg.

Ik heb ook in de buurt van Santiago ontdekt, dat als je je leeftijd noemt een beneden krijgt. Er zijn ook voordelen aan ouder zijn. Heerlijk om jullie verhaal te lezen. Oude gebeurtenissen komen terug. Succes morgen

Jac de Bruin 2024-09-07 17:56:33

Hier vandaag ook gewandeld was warm weer. Jullie doen het goed, geniet ervan met zijn 3-en.

Marca 2024-09-07 18:00:55

Slapen in een hostel blijft een probleem. Een hotel is prijzig.Dus wikken en wegen, Succes, Harrie Manniën

Harrie Manniën 2024-09-07 18:28:35

Ga niets boven je eigen bedje.

Jan Bulkmans 2024-09-07 18:46:04

Jeetje motregen daar terwijl hier nog smoren van de hitte😂 Maar dat zal rap anders worden want de herfst is dichtbij Een goede voortzetting van jullie reis en alvast een gezegende zondag gewenst 👋🏽

Jaqui 2024-09-07 18:59:27

mooi om jullie avonturen weer te lezen en mee te beleven. prima verslag. kijk alweer uit naar de volgende. veel wandel plezier

corrie groenhuis 2024-09-07 19:53:28

Dag Jo en Rien, Zo wat gaat de tijd vlug. hier geen spatje regen te bekennen vandaag erg warm. Gisteren vrijdag wel . de foto`s ook net bekeken wat zijn ze prachtig. Leon is een mooie stad om heel veel te bekijken. Was weer een mooi verslag. Rien je hebt goed je best gedaan. morgen een mooie zondag en ook een mooie tocht. Groeten Elianne en Jan

Elianne en Jan 2024-09-07 20:42:33

Jammer van de regen maar ik begrijp dat de temperatuur goed is. Weer mooie foto's. Voor morgen een mooie wandeldag.

Jeanneke 2024-09-07 22:41:40

Hoi luitjes Leuk weer om te lezen, en ook leuk om er foto’s bij te krijgen. Maar die ene foto dan denk ik dat dat Jo is en Remco, jonge jonge wel bepakt met die rugzak, petje af voor jullie. Groetjes uit Etten- Leur

Neel 2024-09-07 22:47:45

Ook vandaag weer een mooi verslag, en prachtig foto's! Rien doet toch altijd z'n uiterste best! Heel vervelend die regen, regencape aan, regencape uit.... maar lekkere maaltijden en fijne mensen en klapzoenen toe, dat maakt veel goed ha,ha,ha!! Welterusten voor straks, en voor morgen weer een fijne wandeling ! Groetjes van Annemarie.

Annemarie Kruger. 2024-09-07 22:49:52

Genoten van het verslag en foto's. Hopen dat de weergoden goed gezind zijn . Veel wandelplezier. Groetjes Ria

Ria Robbesom 2024-09-08 08:21:18

Nog heel veel wandel plezier en hopelijk goed weer gr

Riet kobussen 2024-09-08 12:11:45

Dag alle drie ....Ik vond Leon een leuke plaats heb daar mijn haar laten knippen voor weinig.Nog heel veel wandel plezier maar zonder regen vr gr Bertie

Bertie Cornelisse 2024-09-08 16:37:03

Dit weekend genoten van jullie verhalen!! Geweldig! Nog veel loop plezier met z’n drieën Gr Annie