Hospitaal

Spanje, Cacabelos

Een rustdag voor ons drieën vandaag. Gisteravond was er nog weinig aan de hand,maar vannacht om circa 01.30 uur begon bij Rien spontaan zijn neus te bloeden. En flink ook. Naar de badkamer gelopen en met papieren doekjes en de neus dichtknijpen, zoals vroeger geleerd bij de EHBO, maar het bloeden stopte niet. Inmiddels Jo wakker gemaakt en Jo op haar beurt een Spanjaard, die Engels spreekt. Deze wist in eerste instantie ook niet wat te doen en hij belde uiteindelijk de politie. Die lichtte een ambulance in en Rien in de ambulance met Jo in de politieauto er achter aan. Marco, die inmiddels ook wakker was, overgelaten aan de zorgen van een Nederlander, die ook op onze slaapzaal lag.

De ambulance bracht ons eerst naar een verpleegkundige, die alles schoonmaakte en zorgde dat het bloeden stopte. Toen Jo en Rien uitlegden wat er eerder was geconcludeerd door een dokter verscheen er toch enige verbazing op haar gezicht, omdat er niet eerder een ziekenhuis was geraadpleegd. Zij vertrouwde het niet en zorgde er voor dat Rien en Jo samen met een taxi naar het ziekenhuis konden. Daar nogmaals een uitgebreid onderzoek en toen moest er een dokter komen opdraven. Deze heeft eindelijk eens goed gekeken en geregeld dat er een röntgenfoto gemaakt werd. Resultaat: een kleine fractuur in het neusbot. Dat kregen we te horen na een uur wachten op dit resultaat. Intussen was er een spoedgeval naar binnen gebracht, waar hij bij werd geroepen. Hij vertelde, dat er een tampon in de neus zou worden geplaatst en dat die er pas na twee dagen uit mag. Toen kwam er een verpleegster en die begon een hoop materiaal uit te pakken, dat allemaal in Rien zijn neus zou worden gepropt. Nou heeft Rien een grote gok waar heel wat in kan, maar dit leek ons wat overdreven. Gelukkig knipte zij het laatste stuk er af. En toen met de nodige papieren terug met de taxi naar de albergue. Intussen was het 07.00 uur geworden en zowat iedereen wakker. Marco gelukkig niet al te veel in paniek, maar wel bezorgd. Ondertussen wel besloten om vandaag niet te gaan lopen en met de taxi naar Cacabelos te gaan waar we hadden gerserveerd. Jo was na deze nacht niet in staat om te gaan lopen.

De tassen gepakt voor transport een lekker ontbijt genoten, de taxi geregeld en naar onze albergue voor de rest van de dag en de komende nacht. Voor de rest rust vandaag en vooral bedrust. Samen besloten dat we morgen wel gaan lopen. Echter Jo en Marco de eerste drie uren door de wijngaarden en Rien de laatste twee tot drie uurtjes aan sluiten over vlakke weg naar Barbadelo. Rien zonder rugzak, alleen een klein rugzakje voor wat water onderweg. Maar dat is morgen. Marco heeft gezien dat hier vanavond paella te eten is, dus daar wordt het wachten op.

Steek een kaars aan in het duister
en zaai vrede waar je gaat.
Strek je armen uit en luister
naar de mens, die naast je staat.

Zusters Franciscanen te Zijtaart.

Het wordt er allemaal niet beter op, jullie belopen een hobbelig pad. Hoop dat het snel beter gaat. 🍀

Marca 2024-09-14 16:37:13

Hoi luitjes Rien heeft weer alle pech dan. Hoop dat het nu dan toch weer beter gaat. Wens jullie weer alle goeds de komsende dagen en veel sterkte voor Rien. Groetjes

Neel 2024-09-14 16:41:24

Wat een pech Rien dit is jullie niet gewenst 🥲 Hopelijk komt het goed en kunnen jullie samen je weg vervolgen 🥲

Hans&Addy 2024-09-14 17:07:25

Hallo Jo en Rien, Jullie dachten 'laten we eens spannend maken'. Gelukkig is het goed afgelopen. Ik wens jullie een heerlijke rustdag toe en een goede nacht. De rest komt wel goed. Beterschap en sterkte Jac

Jac de Bruin 2024-09-14 17:17:08

War een pech , sterkte !

Petra 2024-09-14 17:38:54

Jo -Rien en Marco jullie krijge wel extra voor je kiezen deze tocht. Hopelijk gaat het morgen beter. Zo niet neem een extra rustdag zou ik aanraden. Vele groetjes en beterschap.

Jan bulkmans 2024-09-14 18:28:05

Wat een teleurstelling voor al de volgers van jullie . De pechduivel sloeg toe .laat ons hopen dat Rien hem terug kan slaan, Van harte beterschap ouwe rakker , afz Harre Manniën

Harrie Manniën 2024-09-14 18:29:08

Jij bent lelijk terecht gekomen Rien. En de nacht in het ziekenhuis doet ook geen goed aan de conditie. Hopelijk gaat het vanaf nu beter en verder geen ongelukjes meer. Na de rustdag nog veel gezellige loopdagen.

Ludo en Carla 2024-09-14 18:49:51

dat is allemaal niet zo mooi Rien. schrikken ook. ik hoop dat het vlug gaat genezen. veel sterkte , ook voor Jo en Marco , voor hen is het ook zwaar. Maar kop op, het komt allemaal weer goed.

corrie groenhuis 2024-09-14 19:53:03

Rien, sterkte en beterschap! Hopelijk kun je morgen het laatste stukje zonder problemen mee wandelen. Jo en Marco sterkte en veel succes morgen. Een rustdag is zeker verstandig.

Paul en Elly 2024-09-14 20:14:21

Jo Rien en Marco wat heeft jullie Rien toch pech ik hoop dat het snel beter gaat en dat hij weer gezellig met jullie mee kan lopen ik wens jullie Rien alle sterkte toe en jullie veel loop plezier

Truus 2024-09-14 20:36:04

Fijn dat jullie het even wat rustiger aan hebben gedaan ! Het is niet niks , zo’n valpartij met de nodige verwondingen ! Hopelijk gaat het weer wat beter met jou Rien , zodat jij weer samen met Jo en Marco mee kan wandelen ! Beterschap en Groetjes Toon en Marijo

Toon en Marijo 2024-09-14 21:08:40

Dag Rien , Jo en Marco, Wel fijn dat jullie een rustdag hebben genomen want zo had dit niet verder gekund. Het is niet niks na zo`n valpartij en een teleurstelling natuurlijk ook. Hopelijk gaat het morgen weer wat beter met jou Rien. Zodat jullie toch weer verder samen kunnen lopen. Morgen steek ik een kaarsje aan bij de Maria Grot te Meersel-Dreef. Beterschap.!! Groeten van ons Elianne en Jan

Elianne en Jan 2024-09-14 23:27:38

Jeetje dat was even schrikken maar gelukkig goede verzorging gehad . Goed dat Jullie een rustdag hebben genomen.Heel veel sterkte voor jullie en hopelijk toch nog veel loopplezier. Groetjes Ria Robbesom schrikke

Ria Robbesom 2024-09-15 08:03:45

Dat is een tegenvaller! Hopelijk kunnen jullie binnenkort weer verder en wij weer smullen van leuke verhalen. Maar neem jezelf in acht! Het moet wel leuk blijven. Sterkte alledrie.

Wijnand 2024-09-15 09:09:40

Dat is geen pretje, wat een mooie tocht had moeten worden is het nu afzien. In ieder geval heel wijs om een rustdag in te lassen en hopelijk blijft verder afzien jullie bespaard. Fien beterschap.

Frans 2024-09-15 10:27:03

Wat n toestanden allemaal Hoop dat Rien nu goed onderzocht is en snel aan de beterende hand is Goed dat jullie een rustdag nemen en dat het jullie goed doet Gezegende zondag toegewenst 👋🏽

Jaqui 2024-09-15 10:28:06

wat een pech zeg ,ziet er niet zo mooi uit hopelijk knap je weer gauw op rien, heel veel beterschap en kunnen jullie weer gauw je reis vervolgen. gr.

tonnie van gastel 2024-09-15 11:38:30

Zo dat is schrikken Goed van jullie dat je ‘n rustdag neemt Wij wensen jullie ‘n goede voortzetting van jullie reis en hopelijk verloopt de reis voorspoedig Groetjes van Kees en Marianne