Stappen maar

Spanje, El Burgo Ranero

Eindelijk, eindelijk is het dan zover. Na een jaar wachten en twee dagen reizen mogen we gaan lopen. En dat viel niet mee na 4 dagen niets doen. Dat wil zeggen, niet wandelen.
Ondanks dat het maar 18 km lopen is, waren we best moe toen we hier aankwamen. Jo en Rien in elk geval Van Marco horen we niets van vermoeidheid. Maar na een douche en even rust gaan we weer als een speer. Rien wel een beetje stijfjes. Even een kleine supermarkt opgezocht voor een versnapering en een drankje en dan wachten op het avondeten om 19.00 uur.

We zijn in El Burgo Ranera, een chique naam voor Kikkerbrug. Overigens geen kikker gezien of gehoord. Ook de ooievaars zijn weg en die zullen alle kikkers hier wel genuttigd hebben. Wat blijft zijn de vele lege ooievaarsnesten.
We hebben hier gereserveerd in een prima hostal met een zeer vriendelijke gastvrouw Maria. Zij gaat vanavond het eten verzorgen. We zagen een affiche met zelfgemaakte kippensoep en paella. Dat gaat wel goed komen.

De wandeling vandaag was veel recht toe recht aan langs kaarsrechte wandelpaden met genoeg rustplaatsen. Echter voor een koffie moment moesten we even van ons padje af om bij een cafetaria te komen. Twee mannen uit Wales ook gewezen op deze koffiestop dus zij netjes achter ons aan. Wat blijkt: nadat we daar drie keer eerder koffie hebben gedronken, was deze tent nu gesloten. Dus wij en ook onze Welsmen geen koffie.
Jammer, maar het is niet anders. Dus weer terug naar ons padje zonder koffie. Even later liepen de Welsmen ons ook weer voorbij naar Kikkerbrug. Van de gelegenheid wel even gebruik gemaakt om te rusten, de pijpjes van de broek te ritsen, de jasjes op te bergen en de buff op te zetten. En laat de beentjes en armpjes maar bruin worden.

Het was heerlijk wandelweer met een temperatuurtje van 18 graden, aardig wat zon en een fris windje. Toen we vanmiddag na het douchen het dorp ingingen toch maar een jasje en lange broek aan, want het begint al aardig af te koelen.
En nu wachten op het eten languit op bed met nog kleine klusjes te doen, maar toch even rust. Jo de klusjes, Marco op zijn tablet en Rien bezig met het verslag. Ook even gebeld naar de volgende slaapplaats in Mansilla de las Mulas om te bevestigen dat we komen.
Tegen Marisol gezegd: till tomorrow en dat geldt ook voor jullie: tot morgen.

Weer leuk om jullie berichtjes te lezen ,en voor morgen zetumop

Toos D. 2024-09-05 18:06:43

Zo,zo wat moedig weer van jullie 3en om de camino te wandelen! Veel succes samen en groeten van ons!๐Ÿ˜„๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘ Ps wij hebben samen dit jaar weer de 4daagse gedaan๐Ÿ˜„

Monique en Richard 2024-09-05 18:07:33

Een mooi verhaal wat ook de nodige tijd vergt, Groetjes en morgen een mooie tocht toegewenst.

Jan Bulkmans 2024-09-05 19:07:59

Veel plezier en geniet ervan!

Ronald 2024-09-05 19:27:51

Veel succes ๐Ÿšถโ€โ™‚๏ธ๐Ÿšถโ€โ™€๏ธ๐Ÿšถ

Toos voetee 2024-09-05 19:44:44

Hoi...fijn, dat jullie weer op de Frances zijn. Het ga jullie goed. Groet van mij. Ik ontmoette jullie vorig jaar op de Frances. Ik loop nu op de Camino Del Norte.

Elza 2024-09-05 21:07:00

Hoi Jo en rien en Marco toch weer maar eens de eerste dag volbracht. Veel succes op jullie volgende dagen. Groetjes

Neel 2024-09-05 21:40:30

Veel wandelplezier!

Paul en Elly 2024-09-05 22:15:43

Ik heb weer genoten van dit mooie verslag. Voor morgen , veel wandelplezier. Groetjes van Annemarie. Slaap lekker!

Annemarie Kruger. 2024-09-06 00:01:14

Zo de kop is er af! Fijn dat jullie goed weer hebben Raak niet van het padje ๐Ÿ˜‚ Alle goeds!

Jaqui 2024-09-06 06:52:04

Genoten van het verslag en mooie foto's. Kan ik weer wat cultuur opsnuiven. Geniet ervan. Groetjes Ria

Ria Robbesom 2024-09-06 07:28:49

Dag Jo en Rien, Wat goed van jullie toch de eerste dag goed volbracht, Hele mooie foto`s heb jullie weer gemaakt. Veel wandel plezier en geniet er van. gr van ons Elianne en Jan.

Elianne en Jan 2024-09-06 13:47:44

Wat leuk dat jullie het laatste stuk gaan lopen .Ik geniet weer van je verhalen.Ik heb je ontmoet in 2017gr Bertie