Muilezels

Spanje, Mansilla de las Mulas

Het avondeten gisteravond bestond wel de eigengemaakte kippensoep, maar geen paella. Jammer Marco. Het werd voor Jo bacon en voor Marco en Rien een aangeklede hamburger met koffie na. We lijden dus niets, vooral omdat Jo zich heeft voorgenomen om toch enige kilo's lichter thuis te komen. We gaan het zien of het lukt. Jo had en heeft ook nog steeds een bult(je) aan de zijkant van haar voet. Vanmorgen ingetaped, maar dat werkt niet. Tape eraf en toen ging het beter. Was trouwens ook het advies van de dokter om er niets op te doen. Voortaan beter naar de dokter luisteren.

Het slapen vannacht ging prima. Marco snurkt niet en dus slapen wij aan een stuk door. Volhouden Marco. Vanmorgen om half acht een stevig ontbijt met bacon en toast voor Jo en gebakken eieren met toast voor Marco en Rien. Dit alles weggespoeld met koffie en jus d'orange. Dan op pad met stevig gevulde buiken. Waar we sliepen was een fantastisch adres met een heel lieve gastvrouw. Zo lief zelfs dat we vanmorgen weggingen met tranen in de ogen. Bij het afscheid vanmorgen van Maria kregen we een stevige omhelzing met enkele klapzoenen. Ook Marco kreeg zijn deel. Hij werd er verlegen van.

We vertrokken vanmorgen met een jas aan en de pijpjes weer aan de broek geregen. Ook Jo heeft haar rokje opgeborgen en een lange broek aangetrokken. De jas hoog opgetrokken, want toen we weggingen was het maar zes graden Celsius. In de loop van de dag werd het iets warmer maar de temperatuur kwam nauwelijks boven de 12 graden uit met een stevige tegenwind. Aan snotneuzen dus geen gebrek vandaag. Wel de gehele dag droog gelopen. De regen is gisteravond gevallen toen we lekker droog binnen zaten.

We zijn nu in Mansilla de las Mulas (marktplaats voor muilezels) aangekomen en geland in het hostel Gaia. Dat wordt gerund door een een echtpaar dat alle caminos in Spanje heeft bewandeld en dus precies weet wat pelgrims nodig hebben tegen een zeer schappelijke prijs. We slapen wel met z'n achten op een kamer. Jo en Rien beneden en Marco boven in stapelbedden. De ruimte is wel een beetje krapjes, maar we redden ons wel. We slapen alleen met Fransen en Spanjaarden dus veel spraakwater zal er niet zijn. Avondeten is er ook niet, dus zal dat el ergens in het dorp worden. Tijdens onze zoektochten naar een biertje en cola kwamen wij wel onze Welsmen weer tegen. Toen Rien gisteren vertelde dat zij gewoon Engelsen zijn waren zij daar niet blij mee. Had hij beter niet kunnen zeggen. Overigens prima gasten.

Morgen gaat de reis naar Leon. Wederom een kilometer of achttien lopen naar een voor Jo en Rien bekend en prima adres.

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten,
Maar de echo er van is eindeloos......

Moeder Theresa.

Klinkt allemaal goed , nu nog even bultje wegwerken en zonnetje terug vragen en dan weer gaan met die banaan

Petra 2024-09-06 18:19:30

Weer een leuk verhaaltje Rien , tot morgen

Toos D. 2024-09-06 18:53:16

Leuk om weer jullie verslag te lezen van jullie wandeltocht. Ook heel mooie foto's. Wel een verschil qua temperatuur met hier. In Etten-Leur is het gewoon benauwd. Heel veel plezier.

Carla Spierings 2024-09-06 18:56:09

Is Rien wel toe vertrouwd om een mooi reis verslag te maken, Hier is het vanaf maandag met het weer :huilen met de pet,16 gr. Het zonnige weer komt jullie kant op. Geniet ervan.

Ad van Opstal 2024-09-06 19:09:04

Dat word deze reis weer een compleet boek verhaal. Alle respect voor jullie tussen die Fransen en Spanjaarden . Met veel interesse lees ik de verhalen. Knap van je Rien om dit zo te vertellen.

Jan Bulkmans 2024-09-06 19:21:05

Fijn dat de dag goed verlopen is Nu lekker eten en een goede nachtrust En morgen gezond weer op pad 👋🏽

Jaqui 2024-09-06 19:46:06

Dag Jo en Rien, Fijn dat ook deze dag goed verlopen is. Een mooi reis verslag doet wonderen. Ook weer mooie foto`s gemaakt. prachtig. Rien je bent goed bezig vol houden zo. op naar de volgende dag. lekker slapen voor straks en morgen weer gezond weer op. groeten Elianne en Jan.

Elianne en Jan 2024-09-06 21:10:03

Hoi luitjes, ik kreeg een mail dat jullie weer aan de wandel zijn. Geweldig! Respect! Ik "reis graag met jullie mee".

Jeanneke 2024-09-06 21:21:08

Geweldig! wat een mooi en interessant reis verslag! ik heb er van genoten! En ik hoop van harte dat het met de voet van Jo steeds beter gaat zo zonder tape. en....... prachtige foto's. Slaap lekker en voor morgen een fijne wandel dag! Groetjes van Annemarie.

Annemarie Kruger. 2024-09-06 22:36:57

Weer een prachtig verslag en foto's Hopen dat het met de voet van Jo beter gaat . Veel wandel plezier. Groetjes Ria

Ria Robbesom 2024-09-07 08:21:53

Hoi wandelaars, Kreeg net de link doorgestuurd van Hilda. Wat een prachtige wandelingen al gemaakt. Wij wensen jullie heel veel succes en wandelplezier! Groetjes, Jan en Miriam

Jan en Miriam Verburg 2024-09-07 12:12:05

Leuk om jullie te volgen en alles te lezen!