Sambatiki

Griekenland, Municipal Unit of Leonidio

16-10 Vanmorgen was het nog geen half uur rijden naar het kleine paradijsje Sambatiki. We konden boven bij het uitzichtpunt al zien dat de bovenste P leeg was. Bij de afslag naar het dorp gaat het een klein stukje steil naar beneden en daarna is het 50 m vrij smal. Dan is het een “normale” weg. Van de boven P is het een klein steil weggetje aflopen naar de baai.

We waren hier in 2022 ook, dus de foto’s zullen wel veel hetzelfde zijn maar het is zo’n mooi, rustig plekje. Eerst even de kade afgelopen en daarna met een frappé onder een parasol op het strand voor de taverna. Vorige keer hier uitstekend gegeten, dat gaan we dus weer doen.

We nemen weer 2 voorgerechten, 1 hoofdgerecht, wijn en met de 2 frappé’s zijn we €8 goedkoper uit. En wat een verschil met gisteren, de eggplants met saganaki was heerlijk, smeuïger en met meer er doorheen zoals uien. De zucchini balls waren ook erg goed, en het hoofdgerecht , roasted meatballs met friet, ach ja friet bakken kunnen ze niet.

We zien regelmatig een vogel van af de parasol het water in duiken en visje vangen? Volgens Marinus een ijsvogel, op een gegeven moment zien we ook de felblauwe veren. Leuk om het te bekijken maar moeilijk om het/de vogel in beeld te brengen. Het is heerlijk rustig, af en toe komen er wat mensen, we zwemmen, lezen en luieren en de dag is zo weer om.

17-10 Klein stukje verder naar het noorden gereden naar Paralio Astros, het weer is omgeslagen, wat koeler en veel bewolking. We doen wat boodschappen in het dorp en ontmoeten Arma en Jaap(de camper vrienden van Nico en Nel) die ons herkennen. Wat een toeval bij taverna Nostos bij Kryoneri waar Nico en Nel onze plaats innamen, waren wij elkaar net misgelopen.

Zij staan aan het strand buiten het dorp, we gaan een kijkje nemen en besluiten daar ook een plekje te zoeken. Het plan was eerst aan de noordkant van het dorp te gaan staan, maar hier sta je mooier en met een mooi uitzicht. Ondanks af en toe wat donkere wolken hebben we het tot nog toe droog gehouden.
Groetjes Ina en Marinus.

De (camper)wereld is klein, zo hebben N&N weer campervrienden van ons ontmoet op Evia :). Het culinaire deel van het camperen is bij jullie deel van het genieten. "Vóóral dóórgaan" zou Barry Stevens gezegd hebben. Fijne reis.

Peter 2024-10-17 16:08:03

Prachtige uitzichten. Het culinaire ziet er lekker uit. Ina je krijgt concurrentie met fotografie? Wat gezellig je campervrienden ontmoeten vast mooie reisverhalen uitwisselen onder genot van een drankje. Groetjes Pieter en Berta.