Methoni

Griekenland, Methoni Municipal Unit

3-10 Vanmorgen eerst brood gekocht en toen ik langs een kapper liep en informeerde of ik geknipt kon worden, kon ik meteen plaatst nemen. Om 10 uur stond ik al weer buiten, lekker dan hebben we dat ook weer gehad.

Daarna rijden we naar Methoni en gaan we het kasteel bezoeken, in 2013 ook gedaan, toen kon je er zo inlopen nu kost het €3 of €2. Methoni en Koroni waren de ogen van Venetië, beiden liggen op een strategisch punt. Behalve Venetiaans is het ook in Turkse handen geweest wat nog te zien is aan de Turkse baden die er zijn.

Het is een groot complex op een schiereiland met op de punt nog een fort, Bourtzi. Gelukkig is het nog niet zo warm en er staat een windje. We lopen het zgn stadsgedeelte door en slaan de acropolis bij het begin over.

Om Bourtzi lopen we wel een rondje maar er gaat ook nog een trap naar boven, ook niet gedaan. Totaal toch 2.8 km gelopen en over vaak ongelijke gladde stenen. Na afloop op een terrasje met een drankje bijkomen.

Dan rijden we langs de kust verder, een vrij plekje te vinden valt niet mee, veel verbodsborden voor het parkeren van campers.We parkeren op zo’n verboden plek om even een broodje te eten, en zoeken verder.
Voor Finikounda is een P waar we wel mogen staan maar geen camping gedrag, geen ramen open, geen tafels en stoelen, alleen op het strand zitten. We doen het, het uitzicht is mooi, het is er rustig en we kunnen hier nog even zwemmen.

4-10 het weer lijkt te veranderen , we gaan bij de campings bij Finikounda kijken, klein stukje verderop. We kijken bij 2 voor Finikounda, vreselijk, zulke kleine plekken, druk en alles in en op elkaar. Vooraan met uitzicht op het strand alles bezet. Dan de kleine camping voorbij Finikounda, 1 mooi plekje vooraan maar volgens de receptioniste gereserveerd.

Jammer, Finikounda was leuk geweest om uit eten te gaan, we kennen bij Vasilitsi een mooi plekje waar we al eens gestaan hebben. Het is 3 km naar beneden de berg af, rustige plek en tot onze vreugde is er nu een stranddouche met kraan. Een droomplek wat een rust. Er staan 2 auto’s en als we ons net geïnstalleerd hebben komt er nog een busje maar wij staan op de mooiste plek met wat struiken voor ons.

In de loop van de middag komen er een paar auto’s met mensen die even komen zwemmen, om half 5 is het bewolkt, afwachten wat het morgen gaat worden ivm de regen die voorspeld is.

5-10 Er is wat regen gevallen maar veel stelde het niet voor, de voorspellingen voor vanmiddag zijn wel weer goed, zon en wolken. Maar voor vanavond komt er weer regen aan, daarom vertrekken we na de koffie en gaan naar de camping in Koroni.
Groetjes Ina en Marinus.

Wat hebben jullie een mooi leven !

Guda 2024-10-05 09:16:51

Het is toch wel handig dat jullie al een hoop plekjes kennen. Heerlijk land.

Mike 2024-10-05 09:19:04

Wat een heerlijke reis. Zijn de ruitewissers gemaakt? Wij genieten van onverwachte zon op Île d'Oléron, net buiten gegeten, moules , hmmmm. Fijne tocht verder, we reizen met jullie mee! Mike en Wilma

Wilma 2024-10-05 14:47:37

In 2021 waren wij ook in Pylos en hebben toen ook een foto gemaakt van het monument met de 3 admiraals betrokken bij de slag bij Navarino op 20 oktober 1827, met admiraal Lodewijk van Heiden (een Nederlander, in dienst van de Russen)

Anneke 2024-10-05 16:24:48

Hoi, De zuidwest kust van de Pelopponesos was ons gebied in 2012, lange tijd geleden maar veel nog herkenbaar van jullie foto's. Wij doen het nu met een paar dagen de drukte opzoeken in Athene. Gr. Edso

Edso 2024-10-05 17:20:00

Hoi Ina & Marinus, Wat hebben jullie weer mooie plekjes weten te vinden. Bijzonder dat er op veel plaatsen nog oude bouwwerken bezichtigd kunnen worden. Dat geldt ook voor de mooie toegangspoorten. Mooi ook de zeenarcissen op het strand van Mavrovouni. Hoop dat het weer bij jullie prettig en redelijk bestendig blijft. En lieve Ina, ik hoop dat het een goede kapster was !! Als je haar maar goed zit desnoods onder die mooie zwarte hoed. Groet van Peter.

peter K 2024-10-05 18:44:53

Γεια σας! Koroni, Methoni, Finikounda …Memories. Helemaal terug in de tijd, bijna 30 geleden voor het eerst in die vinger van de Pelops, we logeerden in Chrani, na een rondrit. Mooie plaatjes, leuk om terug te zien. En wat een jaloersmakend plekje, waar Marinus ligt! Tevreden over de kapper?