Bouka Beach

Griekenland, Messenië

30-9 We rijden dwars door het binnenland van Messinia naar Kalamata. Hier is een Fiat dealer die wat aan de ruitenwissers kan doen.
We zijn niet de enige camper er staan er al 3. Een onderdeel bestellen kan niet het moet een hele set ruitenwissers worden incl motor die nog goed is. Het is niet anders ,een dure reparatie dus.

Het is besteld en afhankelijk hoe laat het onderdeel morgen binnen is, wordt het of morgen nog gerepareerd en in ieder geval woensdag.
Dat valt dus weer mee, in Spanje moesten we om iets uit te laten lezen over 10 dagen maar eens terug komen. We wachten het af.

We hebben het dichtst bij zijnde strand met faciliteiten uit gezocht en staan nu bij Bouka Beach bij de monding van een kanaal, op een kwartier rijden van de garage die vlak bij het vliegveld ligt tussen Kalamata en Messini.

Het is nog steeds mooi weer maar wel weer met een stevige wind, alhoewel die hier aflandig is hebben we wel kunnen zwemmen.
Komend weekend is er regen voorspelt dus wel prettig als een en ander weer gerepareerd is. Thuis zou Marinus eerst geprobeerd hebben het onderdeel te lassen maar dit is niet thuis.

1-10 We worden al vroeg gebeld en zijn om 10 uur bij de garage. Voor de techneuten onder jullie: door voortdurend vocht op het mechanisme is er corrosie op de wisseras ontstaan en is die daardoor vast gelopen. Domme constructie zegt Marinus daar gaat hij thuis natuurlijk wat aan doen.

Als het klaar is halen we boodschappen en gaan weer terug naar “ons” plekje waar nu dus een ander busje staat. Maar we kunnen er gelukkig ook nog bij, hier sta je wat prettiger omdat langs de weg je niet meteen voor je camper kunt zitten en we zijn geen strandzitters.
We verdiepen ons in wat we morgen gaan doen, toch maar zelfde weg terug richting Navarino kust/duinen nu het de komende dagen droog blijft. Het weer is prima, strak blauwe lucht en niet te warm 25-26° .
Groetjes Ina en Marinus.

PS er is de hele dag wat te zien, zitten nu nog lekker buiten met de koffie en de Grieken komen nu ook nog om te vissen.

Succes met de ruitenwisser. Hoop dat garage woord houdt, het blijft immers Griekenland!

Edso 2024-10-01 15:14:09

Hoi I&M, pech is altijd vervelend, maar als het (goed) gerepareerd is, vervolg je je weg met (meer) voldoening. Ik heb ooit bij Smit in Ede onderhoud laten doen, toen attendeerden ze me op de ‘domme’ constructie. Ze hebben toen een aanpassing uitgevoerd om waterschade aan de motor etc. te voorkomen. In NL is de regen weer bepalend voor het weerbeeld, lekker chillen/relaxen enz enz in Griekenland is dus niet verkeerd!! Nog 19 nachtjes slapen en we gaan Iberisch 😏….

Peter 2024-10-01 15:18:31

Dat ging in elk geval vlot bij de garage. Zonde van de hoge kosten .. en door! 🚐🙋‍♀️

Λουιζα 2024-10-01 16:50:14

Gelukkig zijn de ruitenwissers weer hersteld. Gauw vergeten. Voor de rest alleen maar voorspoed, zo’n, zee, schaduw, uitzicht wat wil je nog meer. O ja, en elkaar dat is het aller belangrijkste. Lieve groet van ons, Pieter en Berta Smilda.

Berta Smilda 2024-10-01 18:58:17

Zonder ruitenwissers is heel vervelend. Dan pas besef je hoe vaak je even je vieze voorruit even besproeid tijdens het rijden.

Mike 2024-10-01 19:49:31

Gelukkig is de pech verholpen!Nu maar weer zon(hier missen we dat)zee en aangename temperaturen! Zal wel tegenvallen als jullie weer eens terugkomen! Geniet er dan maar ook van!

Marianne 2024-10-02 01:55:31

Hallo Marinus en Ina, Wat fijn dat de Fiat garage ergens tussen Kalamata en Messini jullie snel van dienst kon zijn, zij het door plaatsing van een complete nieuwe set. Als je de oude set hebt meegenomen kun je altijd nog een poging wagen om te repareren op 'onze' manier, dan heb je die set op reserve. Beter nieuw dan met problemen van slecht zicht bij regen geconfronteerd te worden. Ik heb met onze Fiat, jaren geleden ook problemen gehad met de ruitenwissermotor, maar heb toen een gebruikt exemplaar op de kop kunnen tikken voor een derde van de nieuwprijs bij de dealer. Dit kun je weer achter jullie laten. Wat fijn dat jullie nog steeds te maken hebt met goed weer !! Goeie tijd !!