Ladenburg

Nederland, Zaandam

17-8 Het was vreselijk druk onderweg, veel file rijden. Het was natuurlijk bekend dat het rond Amsterdam en Utrecht een drama was. Achter in de middag komen we aan op de CP in Bad Camberg, helaas
begint het dan te regenen. Als het om 7 uur droog is lopen we naar de oude binnenstad, op 3 minuten lopen van de CP. Het is een kleine Altstad met mooie gerestaureerde huizen uit 1600.

18-8 Het was ruim een uur rijden naar de CP in Ladenburg, ook weer op loopafstand(800 m) van het stadje.
Er liggen wat info folders en plattegrond van de stad, erg prettig.
Tegen de middag begint het licht te regenen, vlak bij is een restaurant waar we gaan eten. Er is een Duitse en Indiase kaart, we nemen natuurlijk de Indiase. Lekker gegeten, met voor mij een apart Indisch toetje, Marinus ging voor ijs met frambozensaus.

In de loop van de middag is het droog en lopen we naar de oude binnenstad. Een prachtige oude binnenstad , met een oa het auto museum van Dr.Carl Benz , ja die van de Mercedes-Benz, die hier in Ladenburg woonde. En het Lobdengau-museum in de bisschopsresidentie waar veel over de archeologie te zien is. In de stad zie je hier en daar de restanten uit de Romeinse tijd.

Beiden hebben we niet bezocht, het is me te vermoeiend, als we terug bij de camper zijn zie ik dat ik 7 km gelopen heb(met 2 kleine rustpauzes). Ik moet even een half uurtje plat ben een “beetje” over mijn grens gegaan. Maar de stad is zeer de moeite waard, er is veel te zien, ook de Martinstor met nog een paar torens hebben we overgeslagen te veel voor mij.

Morgen gaan we naar Heidelberg hier vlak bij , groetjes Ina en Marinus.

Leuk jullie reis weer te volgen, groetjes Margot

Margot 2024-08-18 21:30:21

Wij wensen jullie een prettige en voorspoedige reis.

Roelf en Ans Ritsma 2024-08-18 21:31:06

Echt waardering voor je doorzettingsvermogen!! Ben je nét de grens over, ga je je eigen grenzen ook verleggen 😂. Hele fijne reis, geniet van elkaar en alle mooie momenten die nog voor jullie liggen. Leuk om jullie ervaringen weer te lezen.

Peter 2024-08-18 22:12:15

Weer even wennen aan de verkeersdrukte vrees ik. Maar jullie hebben toch een behoorlijke ruk gemaakt. Mooie stad, Ladenburg met al die bijzondere gevels. Fijn dat jullie lekker en goed hebben gegeten. Voor jullie rit naar Heidelberg hoop ik dat e.e.a soepel zal verlopen. Wel jullie hart in de gaten houden hoor, want velen hebben hem in Heidelberg verloren.

Peter Kee 2024-08-18 22:44:59

Goede reis , veel zien, veel genieten, veel bewegen, veel uitrusten, veel foto’s maken en veel plezier !

Guda 2024-08-19 08:37:34

Wat mooi die vakwerkhuizen! Echt vakwerk en zo goed onderhouden.

Mike 2024-08-19 09:03:55

Jammer van de files … wel een behoorlijk eind gereden. En wat een berg foto’s al! Helaas, blijft ‘t ‘luisteren naar je lijf’ en helaas dingen overslaan …😞 Rustig aan, hoe frustrerend ook (vind ik). Dat toetje spreekt me niet echt aan 🤪🙋‍♀️

Louise 2024-08-19 09:48:53

De start is begonnen! Wij genieten weer met jullie mee. Lieve groetjes van ons, P&B

Berta Smilda 2024-08-19 16:34:56

Ina en Marinus, een hele fijn reis gewenst . En wellicht ten overvloede, Ina luister goed naar je lichaam en ga niet over je grenzen heen. Jullie beginnen net aan deze reis dus piano aan. Veel plezier en genieten op deze reis, wij genieten mee!