Sagiada

Griekenland, Sagiada Municipal Unit

29-8 We waren laat wakker, half 9, voor ons dus half 8, de Griekse tijd zit nog niet ons biologische klok. Eerst naar de uitstekende bakker voor brood en een bougatsa. Daarna naar de Lidl en op naar het kleine paradijsje waar we altijd staan als we in de buurt zijn of net uit Albanië komen, dan kom je er langs. We zitten nl vlak bij de Albanese grens.

Ja Peter had het helemaal goed, alleen was hij de Lidl vergeten, even goed ingeslagen want het is behoorlijk warm.Straks bij Sagiada lopend naar de haven (± 2km) om er wat te eten zie ik niet zitten en ‘s avonds in het donker is voor mij geen optie. We gaan niet onder de boom staan ivm het zonnepaneel , we kiezen voor vlak bij de douche, de enige hier in de baai.

Ook gewoon even onder de “koude” douche afspoelen, het water is nl lauw. Relaxen en wat lezen, zit al weer in een ander boeiend boek, heerlijk , voorlopig blijven we hier een paar dagen.

30-8 Goed geslapen het koelt in ‘s nachts lekker af en weer om half 9 pas wakker geworden. De zon is dan nog achter de bergen, dat scheelt enorm met de warmte. Zeer relaxte dag , lezen, zwemmen, een paar keer gewoon onder de douche om af te koelen.

Na de lunch ga ik binnen even liggen, ventilator aan, tijd voor siësta.Ik denk een uurtje te liggen is dat toch bijna 2 uur, echt broodnodig zo’n siesta, want het is tussen 2 en 4 uur drukkend warm . Achter in de middag komt er een windje. ‘s Middags het boek van Corinne Hartmann, Terug uit Afrika uit gelezen, een aanrader. Begin alvast in het vervolg haar 3e boek.

31-8 Zelfde ritme als gisteren ook boek uitgelezen nu het 3e boek, Weerzien in Kenia, ook een prachtig boek, wat een levensverhaal. Een en ander speelt in de jaren 90 maar beschrijft ook de Samburu cultuur die ook snel verandert en waar niet veel meer van over blijft. In beide boeken staan een aantal prachtige foto’s van Corinne en haar familie wat een goed beeld van de Samburu geeft.

1-9 Gewekt door de koeien zijn we niet maar vanmorgen kwam de kudde langs. We hadden ze een paar dagen geleden in de verte al gezien maar toen kwamen ze niet hier naar toe. Relaxen, zo beginnen we langzaam te acclimatiseren , rond de middag naar de haven gereden om daar wat te eten.
Het is er druk, zondags gaan de Grieken vaak uit eten.

Daarna zoeken we vlak bij de haven een plekje voor de nacht, morgen geen we weer verder.
Groetjes Ina en Marinus.

Het klinkt gewoon als vakantie! Gezellig die koeien. Heerlijk, tot bels 😘

Louise 2024-09-01 15:47:56

Jullie zitten al in de relaxte modus. Lezen, rust, warm en een mooie omgeving. Ina jij hebt je outfit helemaal aangepast bij de plaats Sagiada. Staat leuk hoor! Geniet ze,dan genieten wij ook. Lieve groeten Pieter en Berta Groningen

Berta Smillds 2024-09-01 17:41:45

Herkenbaar, we genieten mee op afstand. Wij reden vandaag vanaf Noordwijk naar Wervershoof en passeerden jullie NL regio. Maar jullie zijn er niet 🙃 dus zonder koffie doorgereden 😂. Geniet samen en hou je fysieke grenzen onder controle.

Peter 2024-09-01 18:51:00

Hoi Marinus & Ina, Heerlijk om rustig aan aan het Griekse klimaat te wennen. Lekker lezen en op z'n tijd te rusten. Ik heb ooit een documentaire gezien over de Samburu cultuur, die staat er niet al te best voor. Erg goed dat Corrine er over schrijft waardoor haar volk wat meer in de picture komt. Geweldig de koeien rond jullie camper die de laatste groene sappige grassprietjes nog even wegkapen. Wat goed van je Ina dat je duidelijk keuze's maakt van wat je gevoelsmatig aankunt en wat niet. Als jullie inderdaad morgen verder trekken, wens ik beiden veel reisplezier toe !!

peter K 2024-09-01 23:03:27

Ziet er allemaal heerlijk uit. En lekker relaxen in de camper om de warmte enigzins te ontwijken. Ina, Adrie vroeg hoe jouw eerste boek heet van c. Hartmann en of de 2e en 2e boeken van een oudere datum zijn ? Marinus een vriend van ons heeft uitgezogd om sprekend te vertalen, maar op mijn smartphone kun je alleen tekst vertalen, maar niet spreken ! Groetjes

Adrie en Arthur 2024-09-02 10:33:46

Wauw prachtig plekje weer, zo aan het strand. Het blijft mij toch ook trekken hoor Griekenland. Bedankt weer voor de mooie plaatjes en je verslag ❣️

Karin 2024-09-02 10:42:40

Lekker rustig aan! Leuke foto van die sprinkhaan!