Vrachos

Griekenland, Camping Nissosclub

2-9 Vanmorgen eerst boodschappen gedaan en daarna richting Vrachos. Bij Igoumenitsa nemen we niet de kustweg maar rijden binnendoor en slaan dus veel bekende plekken over zoals Plataria,Syvota, Parga, Ammoudia en ook Glyki en de Acheron. We zijn hier al diverse keren geweest en kiezen voor een rustig plekje bij Vrachos, Paralia BPAXOY.

Bij Loutsa dalen we via een steile weg af naar de kust, maar drinken halverwege bij het voor ons bekende plekje een uitkijkpunt eerst koffie. Hier zitten we lekker in de schaduw en zo direct komt een druk stuk langs de stranden van Loutsa.

Klein stukje verder en we zijn op de bestemming Paralia BPAXOY, een heerlijk plekje waar we al eerder stonden. Nu is het ietsje drukker, er staan al 5 campers maar we treffen het, we kunnen bij 2 bomen staan met wat schaduw. Later komen er nog 2 campers bij en verder zijn het Grieken die met de auto komen of in de appartementjes hierachter zitten.
Stranddouche is hier niet en de kleine taverna is weg, jammer maar we redden ons prima.

3-9 we blijven natuurlijk nog een dagje, heerlijke plek ‘s morgens en ‘s middags tot 6 uur schaduw. Ik kan hier ook zelfstandig het water in en uit , dat kon ik in Sagiada ivm de kleine gladde stenen en het slechte evenwicht niet. Verder is het water hier helder/schoon, in de smalle doorgang tussen vaste land en Corfou is dat een duidelijk verschil door de scheepvaart. Hier zien we in de verte soms wat zeilboten, er staat weer een klein briesje.

We hebben hier ook een huisdier, we noemen haar Lola naar de zwarte poes van de kleinkinderen, een echt gezelschapsdier.
Voor mijn gevoel is het minder warm, ± 30° , maar het zal ondertussen ook wel de gewenning zijn. Relaxen, wat lezen , zwemmen en siësta houden. We denken dat er een regenbui aan komt, lekker wat verkoeling! Morgen gaan we een klein stukje verder.
Groetjes Ina en Marinus.

Volgens mij staan jullie daar best daar bij Paralia BPAXOY , een leuk huisdier, wasje aan de lijn. Echt even relaxen in de schaduw van de bomen. Mooi de begroeiing tussen de stenen op het strand. Geniet van al het moois om jullie heen. Dank voor jullie verhaal en foto's !!

Peter Kee 2024-09-03 21:25:24

Wat is het daar toch mooi. Wat een lief poesje en prachtige zonsondergang. Heerlijk weer om te lezen. Geniet ervan. Groetjes

Karin 2024-09-03 22:41:50

Leuk weer de foto's. Een aantal zijn bekend omdat we paar dagen geleden dezelfde route namen. Geniet maar lekker! groetjes, Edso

Edso 2024-09-04 07:02:57

Hallo, ik zou graag willen weten wat je met de koelkast hebt gedaan. Heeft u een absorber die u zelfstandig bedient met gas?

susanne 2024-09-04 07:10:10

@ Susanne : Onze koelkast werkt automatisch op LPG als we stil staan anders via stroom of als we rijden via accu

Ina 2024-09-04 07:32:49

Gut angekommen in Greece! Herrliche Aufnahmen! Wir sind gespannt was noch kommt. Alles gute für die Reise. Passt auf euch auf und bleibt gesund. Viele Grüße von Johanna und Wolfgang