Kyllini

Griekenland, Killini

22-9 De tuin van Ionion Blue stond chaotisch vol gisteravond, er vertrokken er veel vanochtend maar zoals ik al zei wij vonden het geen leuke plek. We rijden naar de haven van Kyllini, ook een bekende plek voor ons. Hier vertrekken de veerboten naar Zakynthos en Kefalonia. We parkeren “gewoon” op de kade en maken een wandeling, hier is altijd wel wat te zien, ook de vissersboten liggen hier, groot en klein.

Als we bij de P bij het strand zijn zien we dat het erg rustig is, zowel met auto’s en er staan maar 2 campers. We weten een stuk verder een rustig vrij plekje maar besluiten om hier te blijven ivm de faciliteiten, stranddouche en wifi.

Vandaag is het taverna Ina, ik had in Nafpaktos mooie chorta gekocht en dat wou ik in een recept met oa halloumi gebruiken. Maar toen moest ik nog op zoek naar een prei en kikkererwten, die had ik nu net niet bij me. Het recept is met wat spinazie er door roerbakken en daar heb ik de chorta voor gebruikt, alleen wel even gekookt.

Marinus keek erg sceptisch toen ik zei dat het een ‘wilde” groente was die je ook in de bergen en in de berm kunt plukken. Er zijn ook verschillende soorten van. Maar de hele pan is leeg, lekker even weer wat anders.

23-9 We rijden naar Loutra Kyllini, waar oude Romeinse (modder)baden zijn. Leuk om even te stoppen en een kijkje te nemen. We treffen het er zijn best wel wat bezoekers. Ze smeren zich in met zwavelhouden modder laten het opdrogen, goed voor alle kwalen en spoelen zich dan af zwavelhoudend water. Het ruikt er natuurlijk naar zwavel, een Griek spreekt Duits zo kunnen we wat vragen hoe warm het water is (27-28°) en hij zegt dat het van 3000 m diep komt?

Daarna rijden we naar het kleine dorpje Arkoudi, hier is volgens internet een kleine CP bij een taverna, maar je kon je kont er niet keren zo klein, laat staan een camper van 7,4 m. Dan maar naar de camping vlakbij, keuze uit 2 stuks, we kennen ze alle 2 maar kiezen toch maar voor Ionion beach ivm het zwembad.

Ik moet nodig een was draaien maar we weten nu al morgen weer weg, achter in de middag staat de camping denk ik voor 95% vol. Morgen dus weg dit soort campings is niet echt ons ding.
Groetjes Ina en Marinus.

De eenpansgerecht ziet er heerlijk uit. De chorta heb ik ook mijn bedenkingen hoor. (wilde groente). Maandag de wasdag, moet ook gebeuren. Wat een leuke foto van jullie tweeën aan tafel. Ziet er goed uit! Nog veel plezier verder. Groetjes Pieter en Berta uit Frankrijk.

Berta Smilda 2024-09-23 19:42:43

Modderbaden hebben we eens gedaan met kinderen en kleinkinderen in Turkije. Erg leuk!

Mike 2024-09-23 20:05:28

Taverna Ina ziet er lekker uit, chorta en chaloumi, laatste moet ik ook weer ‘ns halen, tijd geleden. Was weer schoon 👍🏼 Stifado en briam😋😘

Λουίζα 2024-09-23 20:57:22

Inderdaad een leuke foto van jullie aan tafel,en je zoeter goed uit Ina!Ik zou zeggen :ga zo voort.Jullie zien en maken heel wat mee.Ja “gewoon” op de kade parkeren,waarom ook niet?De modderbaden doen me denken aan die op Evia,wist niet dat ze elders in Griekenland ook voorkwamen.Leuke voortzetting van de reis!

Marianne 2024-09-24 15:04:16

Dag lieve Globetrotters! In zo'n haven is toch altijd wat te zien, en vissers zijn nooit echt klaar met het werk dat verzet moet worden iedere dag weer !! Best een leuke plek waar jullie zijn beland. Lekker eten zo nu en dan, en trouwens zo'n modderbad zou echt iets zijn voor mij. Ik wens jullie een mooie voortzetting van jullie reis. Groetjes van P & W.