Peloponnesos

Griekenland, Municipal Unit of Dymi

20-9 We zijn met de pont overgestoken naar Rio op de Peloponnesos, je kunt over de dure tolbrug maar dat hebben we al een keer gedaan en ben je zo aan de overkant. Ga je met de pont dan heb je ruim de tijd om het indrukwekkende bouwwerk te bekijken.
Daarna rijden we via de snelweg om Patras heen en kunnen pas een flink stuk verder weer naar de kust.

Wat doen we, gaan we vrij staan of naar camping Kato Alissos waar we in 2021 ook waren. Het is steeds wat bewolkt en we hebben weer een koelkast storing als hij op gas staat(2e keer), dan is de keus snel gemaakt: naar de camping waar we aan de stroom staan.
De grote boom bij het restaurant tegenover de camping is er nog steeds maar de voorkant is erg slecht, ongelooflijk en hij staat niet eens gestut.

Als ik de foto van het strand op mijn website zie van 2021, wat een verschil met nu. Veel zeewier en nauwelijks strand nog, waarschijnlijk door het slechte weer van gisteren/afgelopen dagen. We lopen naar het kerkje en kapelletje aan het begin van het weggetje hier kun je naar beneden naar een picknick plek aan het water.

21-9 Vanmorgen eerst geprobeerd in Kato Achaia bij een supermarkt te komen voor wat boodschappen, fout, wat een chaos het is marktdag en de navigatie stuurt ons ook 2 keer verkeerd.

Daarna rijden we naar Kalogria, je rijdt door een mooi natuurgebied met veel bomen en water, weer even wat anders. Na een koffiestop rijden we naar het strand van Manolada, kijken of er plek is want het is een kleine P bij het strand(met douche/kraan). Beide plekken hebben we ooit ook overnacht maar op borden staat aangegeven dat overnachten verboden is. We hebben een mooie plek met schaduw en uitzicht op het strand. Veel is dus in de laatste tijd veranderd.

Achter in de middag rijden we een klein stukje verder naar Taverna Ionion Blue, bekende concept, eten en gratis staan en wat faciliteiten. We vinden de plek niks maar de kaart van het restaurant staat ons wel aan. Goed gegeten, we zijn blij dat we vanmiddag heerlijk in Manolada zijn blijven staan.
Groetjes Ina en Marinus.

Prachtige foto’s, Ina. Een zeenarcis, nog nooit gezien. Wat een prachtige natuur waar jullie nu zijn. Een hartelijke groet van ons Pieter en Berta. (Wij zijn nu ook op reis, zie onze blog)

Berta Smilda 2024-09-21 21:38:54

Camping Kato Alissos en de 1000 jaar oude olijfboom! Zo wordt het altijd verkocht. Bekende camping van ons. Ben benieuwd naar jullie verdere bestemmingen op de Peloponnesos. Groet, Edso

Edso 2024-09-22 06:42:03

Wat een prachtig gebied waar jullie nu zitten. En dan die paarse waas. Het lijkt op een heideveld maar dat zal het wel niet zijn. Jullie hebben een goede keuze gemaakt om in Manolada te blijven staan. Ziet er toch mooier uit dan op de camping. Nog een hele fijne voortzetting van de reis

Kees Koele 2024-09-22 11:30:58

Jullie hebben inmiddels een prachtig stukje Griekenland weten te bereiken. De tolbrug is wel een enorm gevaarte, indrukwekkend. De dikke boom moet al zeer oud zijn. Ik verwacht niet dat hij hoe dan ook zal omvallen in een storm, want hij zal van een omvangrijk wortelgestel voorzien zijn. Jullie staan op een geweldige plek voorzien van schaduw en een stranddouche en ja ook hier ontbreekt de zeenarcis niet. Prettige voortzetting van jullie reis. Hier is de weerkundige herfst aangebroken, dus geniet nog maar van de warmte.

Peter Kee 2024-09-22 23:48:19

Wat leuk, dat kapelletje met iconen☺️