Dag 2 - 23 april Velddriel - Vlijmen

Nederland, Vlijmen

Tot de enkels in de Aarde
Vandaag een supermooie wandeldag met veel zon en veel vogels en een wonderschone route. In een verborgen bospaadje troffen we nog wel de sporen van de recente natte periode. Als je dan diep in de aarde zakt, voel je die verbinding ermee en deren de vuile schoenen minder.
We kwamen tegen 14 uur, zoals gepland, aan op het eindpunt; dachten we. Mis dus. Gosse was ons via "vind locatie" op de Veerhuissite al aan het zoeken, want hij stond wel op de juiste plek. De lichte paniek bij Joran en mij was maar van korte duur, toen de 'gloednieuwe' 50 jaar oude elektrische Citroën camper er ineens was om ons de weg te wijzen.

Onderweg nog onverwacht bezoek van PoWNeD tv-ploeg en daarna een radio-interview met het landelijke radiostation ‘Groot Nieuws Radio’ het programma ‘De Lunchroom’.

Spanning in het Krui-tochtteam
Met ons gaat het goed, maar bij de kruiwagen en de elektrische volg-camper werd vandaag een te lage spanning geconstateerd in de banden. En toevallig had Jillya van de Voedselboskabouters een vader met een bandenbedrijf vlakbij. Opgelost.
Met de zeis hebben we vervolgens samen met Iwein Fuld een speelplaats voor kinderen gemaaid. Ik ben opgegroeid op een boerderij en het gevoel en techniek van het maaien met een zeis zat wonderwel nog in mijn lijf.
Iwein heeft jaren terug ook het voedselbos van Margreet en Guido, waar we gisteren waren, ontworpen.
We hadden de dromen van honderden kinderen bij ons bij de maaisessie. Wil je nog een Droom voor de Aarde online insturen en de Krui-tocht steunen, dan kan dat tot eind via veeerhuis.nl/dromenvanger.

NB. De route op het kaartje bevat af en toe een rechte lijn of stukken over de snelweg als we een andere locatie aandoen.

Mooi verhaal. Hollandse modderis ook een mooie ervaring. Al veel gedaan zo onderweg! 💪🏽 .ik het blog fijn volgen. Als #Jeanne-Marie de draad met jullie oppakt dan volg ik zeker. Is een van onze #Warmoezerij Wolfslaar vrijwilligers! Zet m op voor deze nog steeds mooie aarde.

Olga Kroes 2024-04-24 09:48:15

Heel mooi, Henry & team! Zeker ook dat filmpje met en over die volgauto, dat biedt nog perspectieven voor mijn busje... ;-) Was de koffie lekker?