De twee na laatste etappe

Italië, Modena

De muggen hebben hun buikje rond gegeten met mijn bloed vannacht, wel geteld zo'n 30 bulten en een jeuk dat ik heb. Brrrrrr.
Gesmeerd en wel, met anti jeukspul, ga ik weer op pad. Uitgezwaaid door Dorri en Sjaak. Ach ja, je ontmoet soms leuke mensen, wat minder leuke en mensen waar je direct een klik mee hebt. Met Dorri en Sjaak zal ik geen contact meer hebben, dan begrijpen jullie wel waar zij onder vallen.

Ik kom in de buurt! Nu bijna ter hoogte van Florence. In Florence zelf kom ik niet, want het ligt niet echt op fietsafstand van mijn cp. De cp op zich geeft geen waar voor het geld helaas, €35 p/n en dan moet je zelfs de douche nog betalen, maar goed "so be it".

Ik heb het gevoel gekregen de mol te zijn. Ik heb kn's onder de grond gereden. Je moet echt geen tunnelvrees hebben. Ik heb het een beetje globaal uitgerekend, het zal toch wel 60 km zijn, dat is dan de hele rit bij elkaar.

Figline e Incisa ValdArno is een gemeente in de Italiaanse provincie Florence (regio Toscane) die op 1 januari 2014 is gevormd door de fusie van de gemeenten Figline Valdarno en Incisa in Val d'Arno. De gemeente bevindt zich ten circa 25 km ten zuidoosten Florence in het Valdarno Superiore, een groot bekken in het dal van de Arno ten noorden van Arezzo. De gemeente is goed bereikbaar met een eigen afrit van de snelweg A1 Milaan - Rome en twee stations aan de spoorlijn Florence - Rome.
De zanger Sting heeft hier gewoond.

Maar op zich is het een prachtige plek. Mooi uitzicht op de Toscaanse heuvels, heel rustig (nog wel) én met een inimini zwembad, haha, meer een grote bak met water, meer dan 4 mensen passen er niet in.
Het heeft hier blijkbaar (aan de modder te zien) flink geregend, maar dat maakt de temperatuur wel erg aangenaam nu.
Vandaag blijft het bewolkt, maar dat is ook wel even prima zo.

Een klein wandelingetje gemaakt rond de cp, niets om naar huis te schrijven, alhoewel dat doe ik nu toch ;-).
Dan maar mijn vriezer reorganiseren, dat was wel nodig, was een chaos, nu lekker overzichtelijk. Ik wilde bami eten, maar laat ik dat nou net niet hebben meegenomen. Het wordt dus iets anders, boontjes, aardappel taartje en hamburger, ook lekker toch.

Inmiddels heb ik ook besloten hier niet te blijven morgen, ik ga 100 km opschuiven naar een klein dorpje, Vocabolo il Poggio.

Tot morgen, fijne avond.

Nou nou…… je maakt wel weer wat mee!! Wat zijn ze erg hè, die kleine terroristjes ( muggen)!! Het is niet ren je rot, maar jeuk je rot🤣 Jammer van Florence…… Ik vind je schrijfstijl erg leuk….. alsof ik met je meereis🤗 Wij staan nu in Füssen, waar het 15 graden is…… brrrrrrrr! De muggen hebben we achter gelaten😜