Overnachtingsplek 5

Zwitserland, Gurtnellen

Gisterenavond kreeg ik nieuwe buren, ook Nederlanders, een heel gezin en moeder Margreet stond meteen bij me voor een praatje, dat kon niet anders dan gezellig zijn :-), ligt vast aan de naam, zo grappig haar doopnaam is Margreetje, zo noem ik mijn Margreet ook altijd! Deze Margreet is een heerlijke kletser, druk maar wel leuk en ze kwam me later vragen of ik ook watermeloen wilde, omdat ik alleen was. Maar ze had al snel door dat ik het prima heb in mijn uppie.
Het werd fris en klam en ik wilde mijn boek nog uitlezen, dus terug naar mijn eigen hok, anders had ik er nu nog gezeten :-) :-).

Over tot de dag van vandaag. Ik ben vroeg vertrokken, want ik wil over de pas, dat duurt iets langer dan de tunnel, maar is veel mooier en heb net wat meer km's te rijden. Ik heb ook in Modena niet kunnen reserveren, máár er is plek volgens de mail die ik heb ontvangen van de beheerder. Ik ga het meemaken!

Helaas is het de pass niet geworden, de bergen lagen in de dichte mist en voor het uitzicht doe je het. Misschien dan op de terugweg.

Kwart over 7 vertrokken en om kwart voor 8 was ik al door de tunnel, zo goed als geen oponthoud.
Het was heel erg druk toen ik in de buurt van Parma ging komen en heb dan ook verschillende keren stil gestaan, maar al met al was ik 363 km verder om iets na twaalf uur.

De camperplaats is ruim en stil, even wennen na de prachtige plek van gisteren en eergisteren. Het is een terrein met heel veel opslagboxen voor campers. Terrein achter een dicht hek, goed geregeld. En hier is alles, stroom, toilet én douche, waar ik maar eens goed gebruik van ga maken :-).
De beheerders zijn aller vriendelijkst en ik krijg van alles mee, fietsroute naar Modena, kaart van Modena, waar de markt is, waar ik lekker authentiek kan eten en het telefoonnummer van het taxibedrijf. En als goedbedoelde waarschuwing, dat ik mijn fiets met 3 sloten moet vastzetten oh oh.
Ze doen hun best.

Het is nog steeds 30°, máár afkoeling is op komst, in de verte onweert het en hier vallen er een paar druppels, maar net teveel om buiten te zitten. Maar dat er iets meer aankomt is duidelijk, de boer is als een gek zijn balen hooi aan het binnenhalen.
Dat wordt aan mijn volgende boek beginnen, ook niets mis mee.

Ik denk dat het hier vandaag bij blijft, dus
"ci vediamo domani", of voor wie geen Italiaans spreekt, tot morgen.

Ha Yvonne, Je bent vroeg vandaag! Jammer dat het weer voor de pas te slecht was. Mooie camperplaats! Op naar de dag van morgen, Modena. Groet, Ron

Ron 2024-08-17 15:06:13

Heerlijk om je avonturen weer te lezen..geniet lekker lieverd!