Etappe 3 naar Vogelgrun

Duitsland, Trier Camperplaats Treviris

Ontwaken met de opkomende zon op Coco, boven de Moezel, vanuit mijn bed.

Weer een plek gevonden van "Aire Camping-Car Park".
Nu toch de privilege kaart aangeschaft, hiermee kun je een plek reserveren tot wel 6 maanden vooruit. Lekker voor in het drukke zomerseizoen. Én een plekje heb ik dus zeker!

Voorspoedige en snelle rit gehad. Coco van brandstof voorzien en snel weer verder. Na anderhalf uur een korte plas/beweeg pauze. En wie kom ik daar tegen, juffrouw ooievaar, ze is op de terugweg vanaf de Hooizolder waar ze 2,5 maand geleden een pakketje heeft afgeleverd met een heel mooi meisje. Ze klepperde "doe de groetjes".

Dan ben ik er al bijna, een stuk tolweg genomen, dat gaat helemaal snel. En Bip heeft de "Go" ook weer gevonden, hoe makkelijk is dat zo'n badge, je hoeft niet eens meer te stoppen, 30 km per uur door de poort en de boom gaat open. Super!

Prachtige, ruime plek vlak bij de Rijn.
Ik zoek een plekje uit met de meeste schaduw en dat zijn er niet veel, slechts één, die is dus voor mij :-).

Ga naar de wc, huh wat, water, rol wc papier doorweekt, onderkant rugzak nat. Ik had mijn jerrycan met drinkwater in de wc gezet, gelukkig, want ik was vergeten de ontluchtingsdop dicht te doen, dom.

Misschien nog tijd om hier een wandeling te maken naar de plaatselijke brouwerij, tijd heb ik zeker, maar het is zó heet, ik wacht nog wel in de schaduw tot de ergste hitte voorbij is.
Pak de fiets en ga naar de brouwerij. Wel een mini bedrijf, maar ik mag rustig binnen kijken terwijl de brouwer wat uitleg geeft. Het ruikt er heerlijk. Ik neem lekker, tenminste dat hoop ik, witbiertjes mee en zeg dat als het lekker is ik morgen terug kom. Ik ga weg en hij zegt "tot morgen" :-). Het dorp op zich stelt niet veel voor. Maar dan de mega sluis dichtbij de cp. Ik heb een poosje staan kijken. Echt enorme schepen gaan er doorheen. Zo groot heb ik ze nog nooit gezien.

Fiets nog een stukje aan de andere kant van de sluis, wat een verval.

Eten, het is eigenlijk veel te warm om te koken, maar ik zet mezelf ertoe en het wás lekker! Pizza van naanbrood uit de omnia.
Dat witbiertje drink ik straks, moest heeeel koud, dus dat ligt het nu te worden.
Een lekker koffietje met niets erbij, goed gelezen, niets!

Fijne avond, tot morgen.

ha Yvonne, Smaakte het biertje goed? Leuk vind ik het altijd om te kijken bij een sluis in bedrijf. Idd flinke boten! Mooie dag morgen! Groet, Ron