Toerist in eigen stad

Nederland, Gouda

Ik dacht, laat ik de toerist is gaan uithangen in mijn eigen Gouda.

Wat een drukte en wat een échte toeristen, alle talen zijn te horen.
Maar wat woon ik in een mooie stad, zeker met dit mooie weer, het stadhuis in volle glorie, met de markt er omheen, de kaasmarkt, waar heel veel mensen op af komen en die de vele terrassen bevolken. De uitbaters zullen er heel blij mee zijn en vast nog weleens terugdenken aan de slechte (corona) tijden.
Het draaiorgel trekt veel bekijks en de kaas gaat grif van de hand.

Het blijft mooi om te zien dat je woonplaats geliefd is. Én het is goed voor de Goudse schatkist;-).
Ik ben er nog net op tijd, want eind van de maand is het jaarlijkse spektakel alweer voorbij en dan ben ik in verdere oorden, waar ook heel veel te zien en te beleven is.

Ha Yvonne En nu bijna op stap. Ik wens je een mooie reis en ik lees met je mee. Lieve groet, Ron

ronrabbelier8 2024-08-08 20:44:01

Dank je Ron en leuk dat je weer meeleest!