Lichtgevend blauw

Spanje, Santa Pola

Het is weer tijd voor ons vrienden weekend. Echter we vertrekken niet samen. Michel blijft thuis omdat zijn vader afgelopen weekend een behoorlijke val heeft gemaakt. Lang verhaal kort: die is nu aan het revalideren in Eindhoven de komende tijd. Omdat Michels zus ook op vakantie is in Scandinavië, heeft hij besloten dat hij thuis blijft. Tuurlijk zit hij ook veel liever met vrienden op een Spaans terras achter een grote cerveza. Maar we halen dit vast nog wel eens in.

Al in januari gepland, hebben we vluchten geboekt naar Alicante. Ronald heeft hier een royaal appartement waar we allemaal inpassen. Ieder stel een eigen badkamer, en een groot panorama terras met uitzicht op zee. Wat wil je nog meer?

Aangekomen op vliegveld Alicante halen we eerst de huurauto op bij Alamo. Natuurlijk is het geboekte model niet aanwezig, en daarom accepteren we een downgrade. Een Audi met een half volle tank die we leeg in mogen leveren. Per ongeluk een verkeerde afslag genomen, dus nog een extra rondje vliegveld die we even later via de "kiss & ride" slagbomen toch weer kunnen verlaten. Op naar Santa Pola.
Nadat we de Carrefour leeg hebben gekocht, eerst maar even een koffie op het eigen terras. Dat is altijd een goed plan.
Daarna gaan we op pad. Langs het strand drinken we dan bij Havana Café de allereerste cervezas en sangria's van dit weekend. We schrikken van de prijzen bij deze strandtent. Het is er namelijk ongelofelijk goedkoop! Een grote bier is €3,50 en voor een grote sangria hoef je maar €2,50 af te tikken.
Inmiddels hebben we wel trek gekregen want we zaten tijdens lunchtijd in het vliegtuig.
Gelukkig is er keuze te over, op de grote boulevard bij de haven. Bij "la Raspa". We doen eens gek en nemen ieder een voorgerecht en een hoofdgerecht. Croquetas de jamón, geroosterde amandelen, Russische salade, en een manchego kaasplankje. Gevolgd door een grote pan paëlla met zeekreeft voor Gerrit en mijzelf. Das was smullen, maar ook een heel karwei. De anderen deden niet zo moeilijk, dat werd een kipfileetje. Ze weten niet wat ze gemist hebben, maar goed. Terug langs de boulevard. Het is donker maar de zee is haast lichtgevend blauw. Heel apart! Of zou het door alle alcoholische versnaperingen komen?

Gezellug zo'n weekendje! Sterkte voor Michel met z'n vader.

Inge 2024-06-28 04:39:47

Wt heerlijk zo’n weekend Spanjel. Altijd heerlijk eten daar. Veel sterkte voor Michel en beterschap voor zijn vader.

Tineke 2024-06-28 08:51:08

Veel plezier Lianne. Wat jammer voor Michel dat hij niet mee kan, maar wel heel lief dat hij voor zijn vader zorgd. Ik hoop dat het niets ernstigs is en dat hij snel weer opknapt.

Marjo 2024-06-28 09:11:45

Veel plezier en jammer dat Michel niet mee kan.

Gertie 2024-06-28 10:24:27

Wat jammer dat Michel er niet bij kan zijn. Het lijkt me een gezellige boel daar! Hartelijke groetjes van ons aan iedereen!