Dag 34: VENEZIA

Italië, Venetië

We steken deze morgen de straat over en zijn in het treinstation Venezia Mestre. Daar kopen we aan de automaat een dagticket voor Venetië, daarmee kunnen wij ons naar hartelust verplaatsen met trein en waterbus.
In een kwartiertje brengt de trein ons van het vasteland naar Venetië zelf , Venezia Santa Lucia. Daar stappen we het station uit en komen meteen voor het water te staan. Toch blij dat ik hier ben...ook al raadde men het ons vaak af. We hoppen op de waterbus en laten ons op de Canal Grande rondvaren tot voorbij de halte Gardini. We nemen foto's á volonté, want het is toch echt speciaal.
We hebben op de kamer een belegd broodje gemaakt om te lunchen en we doen dat op een bankje in een rustige laan weg van de drukte. Daarna wandelen we door de smalle straatjes terug richting station. We pikken een limoncello spritz mee , eten een grote lekkere gelato artizanale, lopen ook even over het San Marcoplein waar het voor ons wel even te druk wordt. We keren stilaan terug naar het treinstation Santa Lucia waar ze intussen denkelijk een heel vliegtuig vol toeristen hebben gelost...gelukkig gaan wij de andere richting uit. We vinden heel vlot terug een verbinding naar Mestre.

Nu blazen we wat uit van ons dagje toerist spelen en straks gaan we iets eten hier in de buurt.

Morgen slapen we terug in de tent in een agriturismo richting Ferarra.

Nog een duwtje en het einddoel is in zicht! Alvast een dikke proficiat om zover te geraken!

Chantal 2024-09-16 16:45:13

Een verdiende 'rustdag'! Veel succes verder, benieuwd naar wat nog komen zal.

Erik M 2024-09-16 17:25:59

Dankjewel voor de mooie foto’s!

Catherine 2024-09-16 17:52:16

Groot gelijk, een dagje profiteren moet ook kunnen. Jullie fietstocht is nu al een succes!

jos & iris 2024-09-16 18:21:39

En wat een weertje,zeg !!!!

Greet 2024-09-17 09:07:38

😯 oh toch wel mooi hoor. 👍