Dag 16 : Brettach - Braunsbach 55 km

Duitsland, Arnsdorf

We vertrekken redelijk vroeg om van de koelste uren van de dag te kunnen profiteren. Het parcours langs de Kocher is heel mooi. Het plan is min of meer om de tweede camping van deze etappe in het routeboekje te bereiken...we schatten het op een 60 km.
Het wordt eerst warm, daarna heet en uiteindelijk snikheet...je ziet alle mensen in de weer om hun zweet af te vegen. Wij houden het houdbaar door de bomen langs de Kocher en veel te drinken. Gelukkig vang je altijd een windje op de fiets...stilstaan in de zon, is gewoon geen optie.

We bereiken rond 15 uur reeds de geplande camping en kunnen er voor slechts 30 euro een simpele slaaphut huren. Wel met eigen terrasje in de schaduw.
Voor die prijs winnen we werk en tijd uit door de tent niet te moeten opzetten noch afbreken...we zijn alweer de koning te rijk.

Morgen krijgen we de eerste serieuzere klimmetjes te verwerken...vandaag voelde ik trouwens ook al de klimspiertjes werken.

De volgende camping is normaal in Ellwangen...maar die is aan het verbouwen.Reitsma reizigers zouden er echter gratis noodopvang vinden.

Maar dat zijn zorgen voor morgen.

Heel leuk om jullie mooie avonturen te volgen, geniet van de prachtige natuur! Groetjes uit Wakken! Hilde & Godfried

Hilde 2024-08-29 17:24:18

Zo te zien hebben jullie echt wel een mooie gevarieerde route uitgekozen!