Dag 33: Cittadella - Mestre 73 km

Italië, Venetië

We verlaten de oude zijdespinnerij die nu een hotel is geworden, en zetten onze route voort richting Mestre Venetië. Chris heeft er een goedkoop verblijf gevonden dicht bij het station vanwaar we snel naar Venetië zelf kunnen morgen. 100 euro voor 2 nachten in Venetië, met niks dan goeie recensies...een voltreffer dus...hopen we althans.
We fietsen nog een heel eind verder langs of in de buurt van de Brenta. Het is zondag en heel rustig dus op het Italiaanse platteland. We vinden op het gepaste moment een bar waar we enkele "tramezinne" kunnen eten - letterlijk " driehoekjes" of vers belegde broodjes. We bestellen er een koffie bij zonder echt na te denken...we krijgen twee espresso's. We bestellen er meteen nog 2 americano's bij...letterlijk een espresso met een extra kannetje warm water. Ik vraag nog wat melk erbij en weer komt er een kannetje aan. We hebben dus een hele tafel vol serviesgoed staan eer we 2 koffie's hebben...taal- en cultuurverschillen kunnen voor grappige situaties zorgen.

We fietsen rechts langs Padova voorbij en vinden er een Lidl die open is op zondag...snel wat inkopen doen om op ons verblijf zelf eten klaar te maken, want we komen pas rond 18uur aan.
Via het kanaal Padova -Venetië bereiken we Mestre en ons verblijf...

Bij aankomst vragen wij ons af of het wel een goed idee was om dit te boeken... Een grauw uitziend flatgebouw in de stationbuurt die me een beetje het gevoel Brussel Noord geeft...
Chris kreeg via "booking" heel goeie instructies om binnen te komen: in de winkel net naast de gesloten hoofdingang van het gebouw kunnen we de sleutels ophalen. Sleutel 1 hoofdingang...ik voel me al wat veiliger...sleutel 2 toegang liften...zouden die groot genoeg zijn om onze fietsen mee te nemen op onze kamer op het 7de?....
Oeps...niet echt dus...Chris begint met al onze tassen naar boven te brengen, terwijl ik bij de fietsen blijf. Nu proberen of de fietsen horizontaal in de liften geraken...net wel gelukkig...
We zijn toch zeker een halfuur zoet met het "transport- straat- kamer ".

De kamer ziet er gelukkig uitstekend uit...met een eigen badkamertje en een gemeenschappelijke ruimte voor nog enkele kamers, bestaande uit zithoek, frigo, microgolf...

Rustig avondje binnen nu en morgen den toerist uitgangen dus.

Tussendoel: check!!!

De fietsen pasten net VERTIKAAL in de liften.😅

Chris 2024-09-16 05:38:22

Oeps...ja inderdaad...ik was precies niet meer goed wakker toen ik het verslag schreef...