Dag 22: Utting am Amersee-Seehausen am Staffelsee 55km

Duitsland, Seehausen am Staffelsee

Uitgerust en met prima werkende remmen
verlaten we de camping aan de Ammersee. We geraken al snel terug op de route en die loopt samen met de AAR, de Ammer Amper Radweg. Patrick, als je deze nog niet kent, een aanrader echt waar. Zo'n mooie groene route langs de Ammer, soms een rustige rivier, soms wild water.
Rond de middag vinden we een idylisch plekje om te picknicken. We vinden er een mooie steen met opschrift uit de bijbel...met een webpagina die verwijst naar de Jehova Getuigen. Ik neem de steen mee, en deponeer hem morgen op een nieuwe plek. In de plaats leg ik een steentje van Gerdjes collectie "vredesduiven". Dit is het tweede van 3 stenen die ik voor haar ergens ver weg beloofde te laten reizen. De derde hou ik voor Italie.
We kregen geen positieve reactie op enkele logiesaanvragen ter hoogte van Murnau en vermits alles hier echt duur is, mikken we op een camping bij de Staffelsee.
De Alpen dagen in de namiddag als schimmen op op de achtergrond, en hoe dichter we bij Murnau komen hoe meer ze aanwezig worden...morgen krijgen we de start van de Alpen, met op een 30 tal Km Garmisch Partenkirchen...
We zijn over de helft en nu die bergen een realiteit worden beseffen we wat we reeds hebben gepresteerd.
Onze camping leek eerst nogal minnetjes omdat we onze tent tussen de kampeerauto's moesten wringen. Het begonechter reeds te rommelen in de verte bij aankomst en we moesten dus vaart maken om de tent zo snel mogelijk op te zetten en alles erin te proppen.
Het is ons precies op tijd gelukt...de tent is dus officieel gedoopt met een fikse onweersbui.
Op amper 30 meter konden we lekker op restaurant gaan eten...dan douchen en nu zit ik hier gezellig een wit wijntje te drinken en dit verslag te schrijven.

Zo leuk die steentjes! Geniet er nog van x

Veerle 2024-09-04 22:26:49

Zo mooi is het daar! Succes in de Alpen.

Catherine 2024-09-05 08:08:05

Wat een mooi gebaar met die stee.tjes. je brengt me op een idee. Telkens fijn je verslag te lezen . Ik kijk er naar uit bullie te volgen.