Dag 20 : Augsburg- Utting am Ammersee 62 km

Duitsland, Utting am Ammersee

Gisteren hadden we onze fietsen met volle belading met de lift naar het 4de verdiep gebracht buiten de uren dat de receptie bemand was. Deze morgen was er wel iemand aanwezig...we moesten dus met die beladen fietsen uit de lift komen en voor de man zijn neus passeren...gelukkig zag Chris het zitten om dat eerst even te gaan uitleggen in het Duits. De man was ook heel begripvol en nam zelfs nog een foto van ons in de receptie. We vertrekken aan de late kant omdat het regent tot rond 9 á 10 uur.
Daarna werd het voor de rest van de dag droog en bereikte het kwik toch weer 28 graden, wat na de vorige hete dagen als draaglijk aanvoelde.

We kregen een bijzonder groene route via talrijke mooie parken langs de Lech, in Augsburg en zijn uitlopers. We zien veel mooie oude bomen en genieten daar enorm van. We ontdekten ook een nieuwe sport: "nordic stokslepen" 😉, populair bij de oudere Duitse bevolking.

Ook het nodige klimwerk staat weer op het programma, maar daarvoor zijn onze fietsbatterijen echt wel goud waard.

We mikken vandaag op een camping bij de Ammersee. Toen we een lekker mediteraans slaatje zijn gaan eten, konden we een glimp opvangen van het toch wel grote meer...maar we moesten daarna nog onze tent opzetten en aangezien we reeds bliksem zagen in de verte moesten we er werk van maken om ze goed te zetten.
Vannacht wordt een ferme onweersbui verwacht. De ultieme test van onze nieuwe tent...spannend.

In het routeboekje volgt er nu een etappe van 80 km tot Garmich Partenkirchen...we denken die toch in te korten en nog eens te overnachten ergens tussenin.

Echt fijn om jullie te mogen volgen! Jullie verslag zorgt ook best voor inspiratie, misschien treed ik nog wel eens in jullie wielsporen. Klimmen is wel minder mijn ding, ik ben benieuwd welke hellingen jullie zullen overwinnen... veel succes verder, viel Spas!