Dag 9 Koblenz - Trechtingshausen 64 km

Duitsland, Trechtingshausen

Deze morgen nog even kennis gemaakt met de Poolse uitbater van deze airbnb in renovatie. Het wordt zeker en vast top, mocht je in de streek iets zoeken, een betere kwaliteits prijs verhouding zul je niet vinden.
We starten bergaf richting hectische brug over de Rijn. Gelukkig verloopt de omleiding in deze richting vlotter en zijn we algauw op de rechteroever richting zuid oost .
De hele dag fietsen we langs de Rijn en komen voorbij de Lorelei. We hebben niks gereseveerd omdat er nogal wat campings zijn op de route en lieten de plaats afhangen van waar we arriveren omstreeks 16 u, met als extreem punt Bingen, waar een camping is met winkeltje en resto.
We stopten er net vóór op 64 km: kleine camping waar we 23 euro betalen voor plaats met stroom. Douches 1 euro extra.
Straks gaan we eten ter plekke...spotgoedkoop. Daarna nog even douchen als de grootste hitte weg is.

Leuk om te volgen !

Hilde Schotte 2024-08-22 21:51:56

Wat een mooie streek! In Bingen heeft in de middeleeuwen Hildegard Von Bingen geleefd. Ze was wetenschapper, componist, en raadgever van politieke leiders. Een boeiende vrouw.

Catherine 2024-08-23 08:35:39

het is net alsof we zelf op reis zijn, door de dagelijkse updates, met leuke en interessante beschrijvingen erbij. uiteraard zijn de foto's de kers op de taart. veel fietsplezier op jullie tocht.

marc 2024-08-23 10:22:46

Ook de verzorgings producten van Hildegard Von Bingen zijn nog steeds verkrijgbaar en worden nog steeds naar aloude recepten bereid. Ik ben Super favoriet ervan...