Dag 17 : Braunsbach - Lauchheim 72 km

Duitsland, Lauchheim

De eerste bezienswaardigheid vandaag was de hoogste brug van Duitsland : de Kochertalbrücke, zomaar eventjes 180 m hoog...best indrukwekkend.
De Kochertal Radweg is prachtig, geen wonder dat Patrick die zo fel aanraadt...vanaf heden zit die ook in onze aan te bevelen routes.
Lunchen doen we net onder de kerktoren van een klein dorpje, bij een soort parochiaal centrum denken wij...daar stonden een tafel en stoeltjes in de schaduw. Het duurde niet lang of iemand van binnenin het gebouw zwaaide naar ons...en kwam naar buiten. Ik vroeg toch maar even of het stoorde dat we daar zaten...maar nee hoor, mensen hebben niks dan respect als ze meer te weten komen over onze reis.

We krijgen ook weer de gebruikelijke ""baustelle" met bijhorende niet-aangeduide omwegen...waardoor we zelfs eens voor water komen te staan...ooit reden we daar in Spanje gewoon doorheen...maar met onze motor en accu in water van misschien een kleine halve meter diep rijden, vonden we toch niet zo'n best idee.

We waren vandaag vertrokken met het idee tot Ellwangen te fietsen en daar in de buurt logies te zoeken en de noodcamping voor Reitsma reizigers als ultieme backup te houden.
Maar de ware avonturier in ons ontwaakt opnieuw...eindelijk.
We kwamen redelijk vroeg aan in Ellwangen, maar onze fietsbatterijen waren zo goed als plat, na de eerste grotere hellingen.
We dachten dus een terrasje te doen en nog eens te vragen om onze accu's te laden, zoals we in Remagen deden. De uitbater wou dat echter niet...Dan zijn we gaan zoeken naar e bike laadpunten, zonder succes. Dan maar op een ander terras gaan eten en deze keer was de ober super behulpzaam...hij kreeg dus een mooie fooi van ons. Om 18 u zaten we dus te eten en wisten nog helemaal niet waar we zouden slapen. Ook in de toeristeninfo konden ze ons alleen een folder bezorgen met mogelijke adressen. Allemaal fel boven ons budget of reeds volzet...Tot ...ik denk dat het 18.30 was, toen Chris "eureka" riep. Hij vond een fel afgeprijsd appartementje op zo"n 17 km na Ellwangen en niet zo ver van onze route.
Om 19.15 starten we met wat nieuwe jus in de accu's richting Lauchheim.
Het is al veel aangenamer van temperatuur om te fietsen en de ondergaande zon levert nog wat mooie kiekjes op.

We komen rond 21 uur aan en onze gastvrouw ontvangt ons hartelijk. We vinden het een heel tof appartementje om te onthouden voor een herfstverlofje of zo.

Wat een mooie foto’s! Prachtige natuur hebben ze daar! Geniet ervan. Blij te horen dat de avonturier terug is …

Catherine 2024-08-31 08:42:49

Zeer leuk om telkens jullie reis verslag te lezen. en wat een mooie route dat jullie doen, knap hoor.