Rustdag op Weingut Christianshof.

Duitsland, Selzen

Wat zitten we hier goed.Gisteravond gaan eten, gewoon de deur uit en we zitten rechtstreeks op het terras . Veel volk , leuke sfeer. We bestelden een fles lekkere halfdroge witte wijn van het huis en namen de rest mee om vandaag mee te aperitieven, gezellig onder de bomen in de schaduw.

In de voormiddag deden we een kort fietsritje richting plaatselijke supermarkt om wat eten voor deze middag mee te brengen 2 "flotte pute" aka "belegde broodjes met kip".

Na 10 dagen hebben we een daggemiddelde van 56 km gehaald, dus ondanks drie rustdagen reeds, toch perfect binnen ons vooropgesteld gemiddelde. Onze uitgaven lagen bij vorige fietsreizen op een daggemiddelde van 100 euro per dag "all in". Ook hier perfect op schema, dank zij een handige app hou ik alles netjes bij, momenteel zitten we rond de 92/ dag .

Straks ga ik nog een schilderijtje maken ( niet goed gelukt 😛) en Chris blijft aan de fietsen sleutelen en probeert orde te scheppeen in zijn bagage.

Vanavond kunnen we weer ter plekke eten, we reserveerden om 19u.

Ik stuurde een mail om misschien een warmshower-adres te vinden voor morgen...maar geen reactie (al tweede keer...). Maar ik vond opnieuw een airbnb kamer met badkamer in onze prijsklasse, en ik las in de referenties dat de hosts vaak ontbijt aanbieden zelfs.

Morgen zo 'n 60 km op het programma en het zou moeten minder warm zijn. Vandaag zijn we mooi aan de hitte ontsnapt op ons weingut.

wat een goed idee om een dagje extra op jullie weingut te blijven.

VivianeVP 2024-08-24 18:50:43

Gezellig zeg!

Veerle 2024-08-24 19:52:54

Het goede idee kwam volledig van Chris...ikzelf zou sreeds blijven gaan en angsvallig de goedkoopste dingen opzoeken.zoals ik een groot deel van mijn leven moest doen...Dan is het goed dat iemand je wat " forceert".

Lucienne 2024-08-24 21:02:48

Tof dat jullie toch de tijd kunnen nemen om te genieten, en waar kan je beter zijn dan op een wijngoed.en dankjewel om ons mee te laten genieten van al het moois onderweg.

Ria 2024-08-24 21:51:42

Leuk zo’n dag op een wijngoed. Lekker ook!

Catherine 2024-08-24 22:08:22

Groot gelijk om op de mooie, gezellige plaatsen wat te “blijven hangen “ ! Zou ik zeker ook doen ! Van jullie tocht genieten dát moet Op de 1ste plaats ! ( n mens leeft slechts 1 keer 😜)