Dag 6 : Reppel - Düren 88 km

Duitsland, Duren

De meisjesgroep die in de tipi bij Puur Helena op kamp is, zijn bijzonder stil geweest gisteravond en deze morgen moest Helena ze zelfs wakker maken...het kan dus nog...brave kindjes.😉

Wij zijn gisteren ook vroeg in onze slaapzak gedoken, want het koelde snel af.

De tent hebben we nat moeten wegsteken want de dauw bleef lang hangen op ons veldje. Rond 9u45 zijn we klaar voor vertrek.

Het eerste dorp dat we tegenkomen is de thuisbasis van Kim Cleysters: Bree. Ze heeft daar haar eigen fontein op een plein. Daarna bereiken we Maaseik en fietsen we via het smalste stukje Nederland, Duitsland binnen. We bereiken het meest Westelijke Punt van Duitsland en picknicken er. We eten de rest van onze boterhammekes op met confituur van Zevenbergen. De rest van ons eten had ik verwerkt in een improvisatie pasta gisteravond.

De laatste 15 á 20 km fietsen we langs de Rur oever...heel mooi stuk.

Rond 18.30 komen we in Düren aan bij onze kamer, na 88 km. De duitse dame die ons ontvangt staat zo zot als een achterdeur...het kan precies niet snel genoeg gaan allemaal...net wat ik nu niet nodig had...pfff. Enfin na haar vertrek kwam de rust in onze kamer. En alles is verder picobello. Onze buren waarmee we badkamer en keukentje delen, zijn een hollands koppel die ook naar Rome fietsen.

We gaan eten op een 350 m van onze kamer in de Rölsdorfer Grill. Een Rölsdorfer schnitzel. Heel lekker gegeten en gedronken voor 27,50.

Hey Lucienne en Chris, jullie reisverslag is telkens zo leuk om te lezen. Zelf zijn we ook vervente fietsers maar wat jullie doen is prachtig. Die Duitse vrouw had mss een mindere dag maar laat daardoor jullie pret en enthousiasme zeker niet zakken. Groetjes, Elisabeth en Kurt