Dag 31: Pergine Valsugana-Enego 70 km

Italië, Enego

Deze morgen nog samen met Myriam ontbeten en dan afscheid genomen. We zijn welkom bij haar aan het meer van Neuchâtel, zij bij ons in Brugge.

Het is gelukkig weer droog vandaag, wel nog frisjes. We vervolgen onze weg eerst langs een prachtig meer Lago di Caldonazzo, daarna volgen we de Ciclo Via de la Brenta.Geloof het of niet...maar het wordt nog mooier dan de vorige dagen...sinds we in Italië zijn fietsen we aan één stuk door op een prachtig fietspad in een echt National Geographic decor. Woorden schieten te kort om te omschrijven welke mooie route dit is.
Chris had weer iets geboekt om een goeie 65 - 70 km...hij besefte daarbij echter niet dat onze " room with a view" letterlijk op hoogte lag. Onze laatste 6 kilometers stegen fel en aan de 15de haarspeldbocht zouden we "I profumi del bosco" vinden. De naamm alleen al...

Na zo'n 65 km nog zo'n beklimming aanvangen...daar waren onze batterijen niet zo blij mee. We wisselden nog van batterij op het einde omdat de ene voller was dan de andere en we het zo hoopten uit te kunnen zingen. Helaas gaf 1 batterij het op ... Ik reed verder tot ons verblijf met de laatste beetjes energie in de accu. Chris kwam achter -vanaf bocht 9 denk ik- zonder accu.

Een restaurant was er op ongeveer nog 1 km klimmen en het sloot om 21 u....gelukkig had ik nog wel wat voorraad in onze tassen en waren de keukenkasten hier ook best voorzien. De improvisatie keuken deed het hem weer: pasta met een bokaal saus uit de plaatselijke kast, nog wat bonen en verse tomaten uit de tuin van onze gastvrouw en een doosje sardienen. Met daar bovenop nog wat parmezaan die over was van gisteren.
Chris vond het zelfs heel lekker.

En zo is de inmiddels 31st dag van onze expeditie Rome weer goed gevuld geraakt.

Morgen nog een 30 tal km tussen de bergen en dan verlaten we de Alpen.

👏👏👏wat een klim .Maar blijkbaar de moeite waard. Wat een landschap. Dank voor het delen.💕

Crien 2024-09-14 09:12:29

Ik bewonder jullie moed!

Catherine 2024-09-14 09:15:13

Amai veel bewondering voor jullie