Dag 26 : Landeck- Pfunds 33 km

Oostenrijk, Pfunds

Een groot deel van de trekkers die bij ons stonden deze nacht op de camping vertrekken net als wij richting Rechenpass en Italië. De meeste volgen de Via Claudia Augusta vanuit Duitsland en kijken toch wel serieus op als ze horen dat we vanuit Brugge zijn vertrokken.
We fietsen verder langs de Inn Radweg die we toch zeker ook een aanrader vinden. "Mooi mooier mooist " is hier zeker van toepassing. Rond de middag begint het licht te regenen ( voor het eerst in meer dan drie weken) en de temperaturen liggen aan de lage kant. Aangekomen in Pfunds, moeten we beslissen hier stoppen vóór de klim of nog aan de klim beginnen... We hebben al wat geklommen vandaag en de fietsbatterij van Chris is al redelijk ver gevorderd ( hij draagt behoorlijk wat meergewicht mee op zijn fiets); de temperatuur zakt hier al tot 17 graden en er wordt nog een drietal uur regen voorspeld...

We zoeken even op booking naar logies en vinden nog één kamer vrij in Pension Grein op 800 m. We boeken en een kwartier later zijn we al ter plekke.
Een halve rustdag met wat luxe kan ook eens leuk zijn. De was hangt alweer te drogen op ons terras met een schitterend zicht alweer.
Straks nog wat gaan eten in Pfunds en morgen met frisse benen en batterijen de Rechenpass tegemoet en La Bella Italia...finalmente !!!!

Goed voor jezelf zorgen is geen luxe op zo een tocht. Dikke pluim dat bullie die klim doen morgen šŸ‘

Crien 2024-09-08 16:28:32

Jullie zitten nu in de vallei net naast Kaunertal , waar wij al jaren naartoe gaan in de zomer in het hotel Weisseespitze.Prachtige streek!!! Leuk om jullie zo te volgen op jullie avontuur! Geniet er met volle teugen van! Groetjes AlSaFra.

Frank 2024-09-08 17:16:01

zucht, zo mooi allemaal !

ria 2024-09-08 18:33:53

@Alsafra...wel we begrijpen waarom jullie hier steeds terug komen...het is hier ronduit prachtig.

Lucienne 2024-09-08 20:19:35

Mooie fotoā€™s wi!!!

Jeroen 2024-09-08 20:41:02

Hoi, gewoon fantastisch, het doel, de foto's en jullie courage ..fijne reis verder gr Linda