Dag 24: Garmisch Partenkirchen - Leutasch (Oostenrijk) 43 km

Oostenrijk, Leutasch

Deze morgen staken we de tent half nat hzlf droog weg, maar we hadden een ander probleem: de fietsbatterijen hadden we kunnen opladen, maar met de rest , gps systemen en gsm's was er iets verkeerd gelopen...waardoor we in het mooie stuk route dat volgde,zelfs geen foto's zouden kunnen nemen, en bovendien navigatieproblemen zouden kunnen krijgen. We besloten dus alles nog eens in te pluggen in de campingkeuken en te wachten...dus weer laat vertrokken. We fietsen uiteindelijk de 5 km terug naar de route in Garmisch Partenkirchen en zoeken daar iets om te eten en om onze spullen op te laden. We eten er een heel lekker slaatje, kopen nog 2 stukken cake voor onderweg en kunnen eindelijk etappe 16 van het 2de boekje starten.

We fietsen een flink stuk bergop vlak naast een drukke weg, gelukkig wel op een afgescheiden fietspad.
Als het weer wat rustiger en vlakker wordt beseffen we pas ten volle in wat voor mooi dal we fietsen. Een stuk langs de rivier Isar ook.

We mikken maar weer op een camping...deze in Leutasch, maar die hebben geen plaats voor ons. Er zijn langs de weg tientallen kamers en ferienwohnungen te huur...dus beginnen we overal te vragen of ze een kamer vrij hebben . Het is alsof ze ons niet willen...nergens hebben ze een kamer vrij...pff. Een vrouw vertelde Chris dat we iets verder moesten proberen bij de "Weisen Roesll"
Eerst vragen wij het bij de bakker die ook wel verhuurt maar niks vrij heeft, maar die is wel zo vriendelijk om haar buur op te bellen en onze komst aan te kondigen.
We treffen er een speciaal figuur een uitgeweken Italiaan: hij heeft een kamer vrij voor 120 euro of 2 bedden in zijn hostel in de krlder voor 60 euro. We kiezen voor het hostel. Een wereld gaat voor ons open...we kunnen onze fietsen in een kelderruim zetten dat normaal aks ski opbergruimte dienst doet. We kunnen onze bagage er zetten en onze batterijen opladen. Er is een verdiep met balkon waar we kunnen zitten drinken eten klaarmaken...noem maar op.
Voorlopig zag ik slechts 1 medehostelbezoekster een jonge dame van oosterse origine die met de trein reist.

We zijn net een lekkere pizza gaan eten , in het zelfde gebouw vooraan...daar is een pizzeria.

We zitten trouwens in Oostenrijk...

Blijf ervan genieten!

Chantal 2024-09-07 11:35:35

Toch wel spannend als je niet meteen weet waar je terecht kan. Maar wel leuk dat het altijd wel goed komt . X