Dag 12 : Selzen-Viernheim 75 km

Duitsland, Viernheim

Deze morgen zijn we redelijk vroeg kunnen starten.
Ons eerste doel was Nierstein, waar we een veerpont over de Rijn moeten nemen. Er is er één elke 10 minuten, ook op zondag.
We fietsten verder bijna de hele dag autovrij, afwisselend in open landbouw gebieden en wijngaarden en ook bossen.
We dachten vroeg aan te komen bij onze airbnb, maar tijdens de navigatie naar het adres liep het even mis: eerst stuurde de navigatie ons door een ruw bospad om uiteindelijk op een zanderig pad voor paarden te laten uitkomen. Na wat geploeter dachten we er te geraken, maar toen we aan de overkant van een brugje over de snelweg een hek zagen...ruikten we onraad.
Eerst dachten we " foert, we verschuiven het hek en fietsen gewoon door" ...tot we iets lazen over jacht en "lebensgefahr". Er zat niks anders op dan rechtsomkeer maken...
Zo was het toch weer 17.30 tegen we aankwamen. Rond 18u zaten we al bij de plaatselijke Griek te eten, waar onze jonge gastvrouw voor ons had gereserveerd.

Morgen richting Neckar en kamperen denk ik en een kortere dag...nog steeds nodig voor Chris.

Geniet van jullie flashberichten. Onthecht genieten.....hum. Hier de adressen van twee agriturismo's waar wij gratis verbleven. Het systeem werk zo: in ruil blijf je ontbijten ( in Italië geen vetten) , gewoon eten of koop je wijn of zo. 1. Onder Brescia Agriturismo Madriles Strada Sorbara Cerviere 15 46041 Asola Dat zijn echt activistische ecologische ( geweest?). Zij is scheepsbouw i.grnieur en legde dit stil. Haar stiefvader werkt nog mee. We kochten een vakje wijn van 5l.....hadden 50 l.moeten meenemen. Sorry Oxfam...beste wijn ever en geen geld 2. Zuid westelijk van Parma Cantina visconti di vigoleno Localita Pollorsi 1 Vigoleno 29010 Vernasca Heel mooi uitzicht op een heuvel. Specialiteit: rode wijn die lichtjes bruist ( iets bijzonder denk ik). Gevonden op Agricamp Italia....een app. Ciao Jeroen

Jeroen Opdebeeck 2024-08-26 12:49:53

Bedankt voor de tips Jeroen.