Dag 10: Trechtingshausen - Selzen 52 km

Duitsland, Selzen

Deze morgen ontbijten wij aan de campingtafeltjes....het is nog frisjes. Tegen dat we weer opgeladen zijn, is de zon alweer van de partij en staat er een dtevige wind op kop.
We volgen nog een heel stuk de majestueuze Rijn, maar na een tijdje loopt de route wat meer door het platteland...een heel mooie route, al is de wegentoestand niet altijd optimaal. Chris zijn achtertassen wippen op een moment los en hij moet wat herstelwerk doen. Het is intussen ook koekenbakkenheet geworden.
We hebben wat moeite om logies te vinden en na rijp beraad besluiten we te bellen naar een winegut op ongeveer 50 km totaalafstand. Het staat vermeld in het routeboekje.
Intussen zit ik op ons gezellig rustig terrasje...terwijl aan onze voordeur de vrijdagse wijnproeverij met eten doorgaat.Straks als Chris ook gedouched is gaan we ook snel iets eten.
Morgen geven ze nog warmere temperaturen en onweer s nachts...we denken eraan om hier een rustdagje te nemen, Chris slaapt nog steeds slecht...

https://www.weingut-christianshof.de/ %C3%BCbernachtung

Oesje... zo een inspanning en dan nog niet goed kunnen slapen... moet lastig zijn...hopelijk gauw toch wat nachtrust . Courage X

Veerle 2024-08-23 22:39:18

Fijn om jullie te kunnen volgen. Twee jaar geleden fietste ik ook een eind langs de Rijn en deze regio. Het was er toen ook zeer warm. Niet voor niets een 'klimaatmars' die jullie ondernemen... Niets forceren en geleidelijk op jullie doel afgaan. Veel succes!