Dag 8 : Remagen Koblenz 55 km

Duitsland, Koblenz

In ons verblijf in Remagen waren wij de enige gasten, waardoor we onze tent mochten drogen op het terras. Het regende licht rond 23 u, waardoor we de tent in de ontbijtruimte over de tafels en de stoelen hebben gehangen.
We deden ook een handwasje dat we vandaag op de fiets lieten uitwaaien en bijna droog kregen.
Laat op de avond vond ik een airbnb in Koblenz, die we uiteindlijk deze morgen pas boekten. We hebben hier een wasmachine en droogkast ter beschikking...dus wassen we alles wat we reeds bevuilden, om met een verse kleerkast te starten aan onze tweede week.

We fietsten vandaag de hele dag langs de Rijn. Soms rustig, soms drukker,. maar al bij al wel mooi. Het laatste stuk door Koblenz city, was wel heftig qua verkeer...gelukkig kan ik dan achter Chris aan fietsen...ik zou nooit mijn weg vinden in zo'n labyrint. Gelukkig zijn onze talenten complementair...onze frustraties helaas soms ook.😛

Koblenz ligt op de samenvloeing van de Moezel in de Rijn. We moesten dus eerst de Moezel over en daarna de Rijn, want ons pension ligt in een rustig zijdalletje aan de andere kant van de Rijn.
Dat rustig dalletje was super welkom na het hectische verkeer met bouwwerkzaamheden alom in Koblenz.

Onze airbnb ligt helemaal op het einde van een rustige weg. We krijgen toegang tot onze studio via een sleutelkastje. Bij aankomst zien en horen we nogal wat bewoners...het blijken Oekraieners te zijn, ze spreken alleen hun eigen taal. We denken dat de eigenaar ze onderdak biedt in ruil voor werk of zo... Ik dacht begrepen te hebben dat ze vroegen.. "is het mooi? Is het OK?"

Onze fietsen staan in een halfafgewerkte garage. De studio zelf is echt picobello in orde en dat voor 47 euro per nacht.
Over elke vierkante centimeter is duidelijk lang genoeg nagedacht om de perfecte configuratie te vinden. Alles op een heel kleine oppervlakte, maar perfect in orde, met duurzame materialen.

Daar ik wist dat ik zou kunnen koken vanavond, deed ik in de loop van de dag inkopen en helemaal op het einde deed ik nog inkopen op een marktje: een bio kippefiletje en verse groentjes.
De tweede improvisatie pasta heeft gesmaakt...en we hebben nog over om morgen koud te eten onderweg.

Het is inmiddels al weer 21.30 u...en nu ga ik eens in het routeboekje kijken voor morgen.
Onze dagen zijn goed gevuld, maar het geloof dat we ons doel ook zullen bereiken groeit met de dag.

heel fijn om jullie reis zo te volgen! Chapeau voor jullie. En goeie reis verder. Groetjes

Marijke Deweerdt 2024-08-21 21:54:25

Dank voor het delen van jouw verslag en de foto's. Ik blijf jullie volgen en wens jullie verder een goede reis. Groetjes!

VivianeVP 2024-08-21 22:09:26

Heel boeiend om jullie te volgen. Wat een avontuur. Respect.

Alpaert catharina 2024-08-21 23:08:08

Zo fijn dat ik mee mag volgen op deze manier. Liefs

Crien Heyde 2024-08-22 09:40:41

Toch al een mooi avontuur en mooie foto's! Geniet dag per dag van de natuur en de nieuwe ontdekkingen op jullie route. Succes.