Dag4 Herentals Bocholt 67 km : Nu zijn we pas echt vertrokken...

België, Bocholt

Nadat Gerdje en Pol ons uitgebreid hadden uitgezwaaid kregen we beiden het gevoel...ja, nu begint het. Het weer valt mee en we krijgen terug ruimte en zicht voor het mooie of gekke rondom ons: zoals het bord met TE KOOP VOETEN , de molen . Met een soort Tour de Bourgogne gevoel fietsen we van brug naar brug in gezelschap van de plezierboten en vele fietsers die op en langs het kanaal Herentals- Bocholt van het zonnige weekend genieten.
We eten een lekkere spaghetti bolognese in een taverne even buiten het kanaal over een brug. Ook daar valt ons oog op een specialeke in het toilet🙂.
Rond 16.30 -17 u komen we aan bij de Binkermolen in Reppel Bocholt, waar we een kampeerplaats reserveerden via Campspace:

Zoals gemeld was daar niemand aanwezig maar konden we op het terrein .
Chris nam rustig de tijd om de tent eens heel goed op te zetten, want vannacht zou het wat kunnen regenen.
Ik verzorg de slaapvertrekken en het portaal.
De buitendouche was zalig, en we kunnen onze fietsbatterijen opladen .
Er staat hier een gezellige vuurplaats onder een afdak en nog een hoekje waar we kunnen zitten om te eten met een volle frigo...waarvan momenteel niet duidelijk is of we kunnen dingen gebruiken en later betalen...maar enfin... we kochten het nodige om vanavond en morgenvroeg te eten reeds onderweg en gebruiken de frigo om ons eten fris te houden.
Veel rustiger kunnen we niet zitten...je hoort alleen het water van de molen en af en toe een fietsband door de keitjes op het nabije fietspad.
Morgen nog een laatste verbindingsstukje door Nederland en Duitsland binnen om dan op de Reitsma route naar Romeuit te komen.

Wat een cool plekje!

Veerle 2024-08-17 23:43:14

Wauw, ziet er echt de max uit.

Kurt en Elisabeth 2024-08-18 08:41:07

Wat een toffe kampeerplaats !

Greet 2024-08-18 11:33:23

Zo allemaal puur natuur.... Geniet er maar van! Jullie checkpoint , was dat speciaal voor jullie gemaakt .? En, langs het kanaal, mooi mooi...

Ria 2024-08-18 14:25:18

Ja hoor Gerdje, één van onze oudste couchsurfvrienden, had dit als verrassing gemaakt voor ons toen we bij hen aankwamen.