Weer terug in Pisa.

Italië, Pisa

Vanmorgen direct na het ontbijt heb ik de tassen weer ingepakt. Het paste weer allemaal al lijkt het erop dat er nu toch minder inzit. Voor de zekerheid de kamers en balkon gecheckt of ik niks had laten liggen. Nee, netjes alles mee.
Ik heb gekozen voor de langere route. En omdat dit dorp ook weer boven op een heuvel is gaat het eerste stuk lekker steil naar beneden. Na 1.5km moet ik van de weg het onverhard op. Ik ben daar gestopt en gekeken en nog eens gekeken maar het was allemaal dicht gegroeid. Ik denk dat er wel iets van een pad is maar volledig overwoekerd met planten en struiken. Dat wordt hem niet. Op de kaart staat er weet een stippellijn als pad.
Ik vind het wel prima en ben terug naar boven gefietst om aan de andere kant de route naar Santa Luce te volgen. En van daaruit verder naar Pisa. En wat is de route tot Santa Luce weer mooi. Mooie omgeving en hele mooie weg, wat klimmend en dalend. Helemaal top. Vanaf Santa Luca naar Pisa kende ik de route. 2 weken terug fietste ik die toen de andere kant op.
Ik was wat vroeger dan gepland in Pisa en had Anna een berichtje gestuurd. Ze was nog les aan het geven op school en ze zou mij een berichtje sturen als ze klaar was en bij het appartement was. Omdat ik tijd over had heb ik op het vliegveld gekeken waar de incheck balies zijn. Dat scheelt zondagochtend weer wat tijd. Best wat bekijks had ik zo met fiets en tassen tussen de rolkoffertjes te lopen. Transavia is zone B. Nou Pisa airport is niet groot dus dat komt zoiezo wel goed.
Buiten waren ze tv opnames aan het maken. Eén sjieke jonge man had het hoogste woord. Wat politie en militairen met heel veel strepen stonden erbij. Zou het de burgemeester zijn?
Terwijl ik een broodje aan het eten was appte Anna me dat ze er was. Fijn zo’n host die met je meedenkt en goede communicatie heeft.
Ik heb weer hetzelfde appartementje als 2 weken geleden.
De doos voor de fiets ligt nog exact in het hok hieronder zoals ik hem achtergelaten heb.
Morgenavond gaat de fiets er weer in.
En met Google Translate heeft Anna gezegd dat ze me wegbrengt. Dat zou super zijn.

Het eten vanavond, broodje kebab. Gewoon omdat ik er zin in had 😂
En het was daar erg gezellig. Ik heb daar Les en Anna uit Schotland ontmoet.
Matching met auto’s en interesses. Les is klassieke autohandelaar geweest en zij hebben mij uitgenodigd bij hun thuis om daar te komen. Ik kan dan daar fietsen ( heuvel op en af) en mag ik in zijn Mercedes Gullwing rijden.

Ik ga zo slapen en morgen is weer een mooie nieuwe dag.

Iedere dag krijgen we in de gezinsapp een berichtje het reisverslag staat erop. We zullen het gaan missen. We willen wel graag weten hoe je dag is geweest. Wat is Italië toch mooi, heerlijk weer, lekker eten. Echt genieten. Nog een paar dagen en dan ben je weer thuis. Ook heel fijn !!! Geniet er nog van en tot zondag ❤️😘

Yvonne 2024-06-14 20:58:18

Indrukwekkend, je avonturen.

Ted 2024-06-14 22:37:48

Leuk om zo ook andere te ontmoeten, en is het broodje kebab hetzelfde als in Nederland?