Laon - Béthisy-Saint-Pierre 88km.

Frankrijk, Béthisy-Saint-Pierre

Gisteren was het vervelend dat we onderweg geen winkel of iets dergelijks tegen gekomen zijn om te eten of eten te kopen.
Vandaag gaan wij het beter regelen. Maar het is ook in Frankrijk Hemelvaartsdag. Op internet geven ze aan dat winkels dicht zijn. Zou de supermarkt ook dicht zijn?
Om kwart voor negen ben ik naar de supermarkt onder aan de berg gelopen. Brent ging ondertussen de boel opruimen.
Ik had geluk want om 9 uur was de winkel open gegaan. Mss wel 80% van de mensen liep met een mondkapje op.
Snel dan maar drinken en brood en beleg gekocht. Met de zware bepakking moest ik de berg weer op. 1km was het en ik heb er 20 minuten opgelopen.
Het was een lekker ontbijt van chocolade broodjes, Croissantjes en melk.
Met een vol buikje stapten wij de fiets op. Eerste 2.5km hebben niet hoeven te trappen. Het was 1 lange afdaling en een mooi begin.
Als snel daarna werd het klimmen. Volgens mij zijn het uitlopers van de Ardenne waar we doorheen fietsen. Vandaag hebben wij dik in de 800 hoogtemeter gemaakt.
Het totaal aan hoogtemeters en bijna 88 km wind op de kop maakte het wel zwaar.
Gelukkig hebben wij genoeg eten voor onderweg. Op een klein pleintje bij de kerk en het gemeentehuis hebben we gezeten en gegeten. Hier was ook een stokbrood automaat. 1 euro voor 1 stokbrood. Is deze automaat nodig omdat er in geen enkel dorpje nog wat te halen is?
Onderweg zijn we het stel van gisteren uit Antwerpen weer tegen gekomen. Brent zag ze in de verte al fietsen en wij hebben ze toen langzaam bijgehaald.
Het was weer gezellig. Wat gekletst hoe zij en wij het gisteren nog gehad hebben.
Als we elkaar in Parijs weer zouden treffen dan pakken wij met zijn alle een pintje.
Het fietsen is vandaag goed gegaan en Brent en ik vonden beide dat dit een mooie dag geweest is met mooie plaatjes, natuur, fikse klimmen en snelle afdalingen (zelfs 50+ km/uur gehaald).
Op onze bestemming aangekomen hebben wij een eigen huisje ter beschikking. De fietsen werden weer binnen gezet. Het is groot genoeg en ze staan er veiliger dan buiten.
Het plaatsje Béthisy-Saint-Pierre is een klein uitgestorven gehucht. Geen restaurant, friet tent, afhaal iets. Helemaal niks. Brent die was al snel gaan zoeken voor bezorging.
Pizza’s zijn het geworden en lekker zijn ze ook.
Na het eten zijn we nog door het dorpje gelopen. Uitgestorven. Aan het verpauperen.

En morgen? Parijs, here we come!!
Wat gaat het toch snel.

Morgen de laatste dag fietsen en dan is daar Parijs! Gelukkig hadden jullie nu wel een lunch en smaakte de pizza’s goed! Zet m op morgen!🚲

Sophie 2022-05-26 22:28:24

Jullie hebben weer een mooie fietsroute gehad. Veel mooie landschappen en gebouwen gezien. Jullie genieten echt tijdens het fietsen. Jammer van de wind. Bijna zijn jullie in Parijs. Heel veel fietsplezier morgen, nog een paar dagen genieten in Parijs en een beetje uitrusten van het fietsen. Succes!!!

Yvonne 2022-05-26 22:37:59

Nou jullie zijn er bijna! Morgen laatste dagje veel plezier en suc6 morgen!

Nils 2022-05-26 22:46:36

Je zult wel gek worden van de wind. Wellicht volgende keer van Parijs naar Boxtel fietsen. Naar je bent er bijna. Knappe prestatie. Succes met de laatste etappe morgen.

Alwin 2022-05-26 22:46:57

Een stokbroodautomaat, dat is nou eens een handige uitvinding. Bijna in Parijs alweer, dat is een mooie overwinning, misschien wel beter dan de overwinning die Liverpool gaat halen in Parijs zaterdag! Ga nog maar volop genieten van die laatste kilometers en Brent, vergeet het croissantje niet!

Thomas 2022-05-26 22:47:32

Buiten de wind om toch mooi weer gehad! Jullie mooie fietstocht, maar de dames hebben zich ook goed vermaakt 😉. Voor morgen mooie tocht met aan het eind de Eiffeltoren in zicht ! Goeie laatste reis , hoop wat minder wind ! Gr , ook van Harrie

Ingrid 2022-05-26 23:07:20

Nog ff volhouden mannen, jullie zijn er bijna… en dan een mooie foto 😁 (Ik heb ondertussen reclame voor jullie , en deze website, gemaakt !!)

Nikkie De Maggio 2022-05-27 00:22:13

Veel succes en plezier met de laatste etappe! Zet hem op!

Anja 2022-05-27 09:40:51

Good luck boys! De laatste loodjes wegen het zwaarst maar komt goed!!

Nathan 2022-05-27 10:11:12

Gaat goed zo! Een dorp zonder friettent is geen dorp. Maar pizza maakt het goed. Jullie zijn er bijna. Succes en hopelijk wat minder wind tegen!!.

Laurens 2022-05-27 11:37:07

Op naar Parijs en nog plezier en succes!

Marcel 2022-05-27 17:02:46

Super knap, jullie zijn er nu bijna. Nog veel plezier

Will en Caroline 2022-05-27 18:15:18

Wat een belevenis, prestatie rn uitdaging. De laatste etappe voor de boeg en dan genieten van Parijs. Op naar de volgende uitdaging. Veel plezier morgen.