Valstagna-Roncajette. 95 km. Warm.

Italië, Roncajette

Wat was het warm vandaag.
De dame van het hotel waar ik vannacht slaap, zei dat na één maand regen het vandaag op temperatuur komt. 30 graden.
Ze paste haar tempo al aan.

In Boxtel was het vannacht warm en thuis hadden ze wat minder geslapen.
Ik in mijn hotelkamer met muren van zeker een halve meter dik, en koel, heerlijk geslapen.
Om 8uur ontbijt.
Was schraal ontbijtje. Super lekkere warme croissant met jam vulling, een flesje sap, wat voorgepakte harde toastjes en thee.
Daar haal ik het niet mee.
Ik afgerekend en vond het een laag bedrag.
Nouja tassen op de fiets en gaan.
Nee toch maar niet. De kamer stond 25 euro. Aan de telefoon gisteren zei hij zoiets van “cinquantadue”. Hij zal een rekenfout gemaakt hebben.
Ik mijn fiets laten staan met alles erop en naar hem toegegaan. Bonnetje laten zien en uitgelegd dat 25 euro wel weinig was.
Hij zei dat het oké was. Oké voor hem is ook oké voor mij.
Met gerust gevoel de fiets op.

Bij eerste mogelijkheid wat brood gekocht.
Het was een ettape van langzaam de Alpen uitfietsen.
Wat ging het lekker. Het werd wel steeds warmer. Mmm drinken, drinken, dat is belangrijk.
Bij een tabacco zaakje water en cola gekocht.
Het ging goed en had die 90 km in mijn hoofd.
Ff gestopt en wat adresjes zoeken in het Reitsma boekje om te overnachten.
En bellen. De eerste was volgeboekt. Hoe kan dat. Gisteren was het zo keidruk en nu niks te doen op de weg met toeristen. Alleen wat mensen die aan het wielrennen waren en die staken ook nog “duim op” 👍🏻 naar mij.
De 2e ging goed. Engels sprekend. Voor 16:00 of na 18:00uur komen.
Ohw haal ik makkelijk.
Ik was er bijna en maar kreeg het plaatsje niet gevonden.
Ik maar vragen. Komt een leuke jonge dame op een sportieve fiets aangefietst en die heb ik maar aangesproken. Engels kon ze niet veel. Wel kon ze erg veel zenuwachtig mooi lachen en ongemakkelijk zijn.
Ik ging in de aangewezen richting.
Bij het water ging ik links terwijl rechts moest (achteraf).
Nog een keer gevraagd en de weg terug genomen.
Ik wat later in het Reitsma boekje kijken en zag detail plattegrond.
Ohww moet ik zo. Zat de eerste keer op 50 meter van de goede afslag.
Uiteindelijk per toeval stopte ik voor het hotel.
De dame van het hotel gaf mij eerst een liter sprankelend water. Ohw wat had ik het nodig.
Na mijn dagelijks wasje naar buiten gegaan en bij het tabacco zaakje hiernaast water en een biertje gekocht.
Een goed gesprek gehad met de man die alleen Italiaans spreekt en ik geen woord Italiaans.
Met opschrijven op briefjes duidelijk kunnen maken dat ik van Ollanda naar Roma op de Byciclette was.
Hij heeft mij de route uitgelegd. Reitsma heb ik niet nodig 😉.
Leuk dat je toch zo met elkaar praat.

Vanavond hier in het hotel gegeten.
Moest even wachten. Er was een groep van 6 oudere Italiaanen aan het kaarten. Ze sloegen maar enkele keren op tafel. Geschreeuw viel wel mee.
Na afloop ging het buiten nog even verder.

Vannacht hoeft mijn fiets niet op slot. Deze staat bij mij op de kamer.
Er was geen afgesloten ruimte en de dame stelde voor om fiets op de kamer te zetten.

Voor morgen al een overnachting gereserveerd. Dik in de 90 km.
Nu Ff meters maken want de Apennijnen komen eraan.

Wat een strak blauwe lucht en steeds mooiere dorpjes. Dat herken ik wel de fiets op de kamer, is wel makkelijk met laden morgenvroeg. Fijne avond nog en geniet verder.

Ton en Rian 2019-06-03 21:02:21

Dat was een goedlope overnachting;-) Iedere avond weer leuk om jouw verhalen te lezen Steven! Zo reizen we een beetje met je mee, echt super! Fijne avond, hopelijk is het weer lekker koel op je kamer.

Brigitte 2019-06-03 21:10:51

Steven Klasse prestatie, nog geen heimwee naar Daf? Wanneer denk je in Rome aan te komen?

Wil 2019-06-03 21:19:45

Vannacht hebben wij goed geslapen. In je verslagen lezen wij dat je echt geniet. Veel plezier vandaag en dan lezen wij vanavond weer een leuk verslag. Heel veel liefs ❤️💋

Yvonne 2019-06-04 07:11:37

Jij maakt nog eens wat mee Steven! :-) Mooie omgeving, geniet ervan!

Lonneke 2019-06-04 09:42:29

Hoi Steven, mooi om zo al jou verslagen te lezen. Hou vol en geniet ervan, maar dat gaat wel lukken zo te lezen. Top.

Perry 2019-06-04 12:27:42

Ha Steven, Gave reis en mooi geschreven verhalen. Top omgeving om door te fietsen. Blijf vooral genieten van elke kilometer tijdens deze super ervaring!