Lüftelberg - Bacharach 124 km. De eenzame fietser in de regen.

Duitsland, Bacharach

Dank je voor alle leuke reacties.
Elke ochtend lees ik ze met plezier.
Fijn dat jullie mijn tocht meebeleven.

Vanmorgenvroeg op tijd wakker.
Eerst even douchen.
Dat kon buiten de cabine.
Het regende zo hard dat het dak lekte en het water door het plafond kwam.
Ik heb er een emmer onder gezet en toch voor een warme douche gekozen.
Lotti gaf aan dat het vaker lekte.

Tassen ingepakt en naar het ontbijt.
Tante Lotti had haar best gedaan.
Er was nog een dame aan het ontbijt en kreeg van Lotti het verhaal dat ik naar Rome fiets.
Leuk die aandacht.

Wat was het K#% weer vanmorgen.
Ik maar regenpak aan en de fiets op.
Op een gegeven moment ben je echt nat en maakt het niet meer uit.
Je bent dan toch gelukkig.
Nouja. Op een gegeven moment regende het zo hard dat het leek dat er emmers water naar beneden kwamen.
Mijn Garmin (navigatie) sloeg op hol door al dat water op het touchscreen.
Ik heb vreselijke woorden geroepen maar dat heeft niks geholpen.
Resultaat was wel dat ik paar km verkeerd ben gereden.

Het eerste deel van de route was met nogal wat hoogte meters.
De bagage trekt me echt naar beneden. Daar moet ik iets aan doen. Teveel bij. Mmm.
Na 20 km kwam ik bij de Rijn.
Wat was ik gelukkig. Geen hoogtemeters meer. Nog wel zeikende regen.
Wat is het mooi langs de Rijn. Glorie uit vroeger leeft nog steeds.
Normaal wordt je overreden door Duitsers op e-bikes. Wat had ik geluk dat ze zich met regen niet laten zien.
Langs de Rijn overal kasteeltjes etc. Teveel om te kijken / stoppen.
Kwam bij St. Goar. Dat is bij de Loreley. De rots is er nog wel maar de schone maagd waardoor de schippers op de klippen liepen niet gezien.
Ik heb het nog wel gevraagd op mijn beste Duits aan een voorbijganger. Maar die gaf in perfect Nederlands terug dat die weg was.
Wat zaten daar veel Nederlanders op de campings.

Na ca 125 km op mijn bestemming aangekomen. Het regende nog steeds. De hele dag regen.
Wat is Bacharach een mooi plaatsje.
Veel vakwerkhuisjes, authentiek maar ook van latere datum.
Brent wil graag nog een keer naar Duitsland op vakantie.
Hier is het zeker de moeite waard.
Al zal het niet voor de Duitse taal zijn.
Ze spreken mij aan in het Engels.
Wrs omdat ze zien dat ik wat anders ben met de Daf kleding.

Vandaag mijn eerste wasje gedaan.
Een tip van een collega was om met kleding aan onder de douche te gaan.
Dat is nog wel een dingetje voor mij.
Heb het ouderwets gedaan. En mijn schoenen met de föhn gedroogd.

Nu net terug van eten.
Leuk restaurant. Eigenaresse achter de laptop spelletjes aan het spelen en eigenaar aan de drank met vaste gast.
Zij en de gasten vonden het geweldig dat ik naar Rome fiets.
De kaart was in Duits, Engels en Frans. Ze gaan over een Nederlandse kaart nadenken.

Mijn spaak is nog goed. 👍🏻
Morgen weer een nieuwe dag.

Over die vakantie hebben we het later nog wel👍🏼

Brent 2019-05-21 21:30:34

Da’s het weer waar ik als fietser zo’n hekel aan heb. Laat ik de fiets in de schuur staan. Maar ja, jij wil door. Anders kom je er ook niet. Hopelijk morgen beter weer, anders heb je alweer een föhn nodig.

Erik 2019-05-21 21:53:10

Jammer van al die regen maar de echte fietser trekt zich daar niets van aan. Wat zeggen we altijd, na regen komt zonneschijn. Succes.

Marc 2019-05-21 21:56:57

Wat een rotweer had je vandaag. Hopelijk was dit dan meteen de slechtste dag, qua weer. Je hebt wel veel kilometers gereden. Op naar weer een nieuwe dag, met hopelijk beter weer;-)

Brigitte 2019-05-21 22:26:56

Ah, vervelend de hele dag regen. Doet het moraal geen goed. Denk maar zo: het meeste valt ernaast...;-) Met de kilometers achter je kom je steeds zuidelijker en steeds meer richting de zomer. Hopelijk zorgt dat voor mooier weer. Succes en blijf genieten tussen de regendruppels door...;-)

Remco 2019-05-21 22:57:05

Knap gedaan weer. We duimen dat je morgen de zon zult zien... Succes weer!

Ingrid 2019-05-21 22:58:03

Ondanks de regen veel kilometers gemaakt. wat een doorzetter. Toch de omgeving bewonderd en dar ziet er in de zon nog mooier uit. Mooi om met je gezin ipnieuw te bekijken. Vandaag weer fris en droog verder. succes.

Ton en Rian 2019-05-22 06:24:29

Wat goed dat je zover bent gekomen ondanks de regen. En zelfs kunnen genieten van de mooie omgeving, knap hoor. Laat nou die zon maar komen! Succes weer!