De voorbereidingen en vertrek.

Nederland, Boxtel

Een keer wat anders dan vanuit huis weg te fietsen en dan met bus of vliegtuig terug naar huis.

Nu heb ik gekozen voor een rondje Toscane. En dan vnl om te fietsen over de witte gravelwegen. “Strade Bianche”. Wereldberoemd zijn ze en dat wil ik weleens ervaren.

Wanneer komt het voor ons het beste uit? Ik fiets alleen maar het moet thuis ook uitkomen. Het is dus 1 t/m 16 juni geworden. Tussen de verjaardagen van Sophie en Yvonne in.
Ik mis daarmee wel de familiedag die tante Rina elk jaar rond haar verjaardag op 13 juni viert.

Dan weer zo’n vraag. Hoe kom je in Toscane. Vliegtuig, trein, auto, op de fiets 😉.
Vliegtuig is het snelste en die tickets heb ik bijtijds geboekt.
Maar dan komt weer de andere vraag, hoe neem ik mijn fiets mee in het vliegtuig? In een fietsdoos dus. Een paar weken geleden heb ik bij Elan Bikes een mooie doos gekregen. Iets kleiner dan de gewone fietsdoos en perfect voor mijn Gravelbike.

Een dingetje voor mij is wel dat de fiets ongeschonden heen en terug komt. (Ik ben soms te zuinig op die mooie fietsen die ik heb)

Vorige week ben ik al begonnen met de fiets zorgvuldig in te pakken.
Vooraf natuurlijk de fiets netjes gepoetst.
Voorwiel eruit, zadel met pen eruit, ketting op het grootste kransje achter, trappers eraf, en hier en daar wat folie ertussen. En de banden bijna leeg laten lopen. Ze mogen niet in de lucht ploffen.
De fiets zit er netjes in.
Nu hopen dat ze er wat respectvol mee omgaan op het vliegveld.

Ik vertrek om 18:55 en kom om 20:50 aan op Pisa.
De Airbnb zit vlakbij het vliegveld. Ik kan op het vliegveld de fiets weer opbouwen en dan met de doos op de trapper naar de Airbnb toe. De doos kan daar bij de Airbnb blijven en als ik de 16e terug vlieg daar ophalen.
Vanmorgen heb ik de mevrouw van de Airbnb een berichtje gestuurd hoe laat ik aankom en ze heeft gezegd dat ze mij met fiets in de doos komt ophalen. Hopelijk lukt dat. Dat scheelt een hoop gedoe. Spannend.

Yvonne is vanmorgen nog naar de herenboeren geweest en om 14uur zijn we met bepakking en al in de auto naar station Boxtel gegaan en daar de trein naar Schiphol genomen.
Onderweg in de trein hebben we wel wat bekijks en aanspraak gehad met die grote doos. “Zo wat een grote flat screen heb je bij” enzo.
Vlgs de NS planning waren we exact op tijd op Schiphol.
Als eerste maar de fiets inleveren bij “ odd luggage” dit nadat we bij Transavia de fiets en doos hebben laten wegen (iets meer dan 17kg) en label erop hebben gekregen.
Daarna hebben Yvonne en ik nog wat rondgekeken en wat gegeten. (La Place beenham)
De vlucht is goed gegaan. Wel 1.5 uur vertraging.
Mijn Airbnb host heb ik geïnformeerd over de vertraging en dat was prima voor haar.
Op Pisa airport kwam mijn tasje ruimbagage snel. Ik heb daar nog gevraagd hoe het met de odd luggage gaat. Antwoord. Dat zie je vanzelf. Of de band of de deur. Genoeg deuren zijn er daar 😂.
Maar ff niet opletten van mij en ik zie opeens die doos over de band gaan . Met ff snel rennen had ik mijn doos ingehaald en eraf kunnen pakken. Ze zullen wel gedacht hebben van wat loopt die gast snel achter die doos aan.
Nu was ik wel weer helemaal compleet. Goed gevoel is dat.
Met een compleet gevoel ben ik naar buiten gegaan. Karretje gebruiken kost 2 euro.
Mijn host heb ik een berichtje gestuurd dat ik buiten stond.
Ja ze heeft me echt opgehaald. Ik stond daar midden op een groot parkeerterrein en hoorde mijn naam roepen. Op zijn Italiaans uitgesproken. Best oké hoor.
Doos en tassen in de Citroën c3 en op naar het appartement.
Ons gesprek was best goed. Zij spreekt geen Engels en ik geen Italiaans. 😂
Bij het appartement aangekomen mocht de fiets in de basement. Morgen komen wel de poetsdames die daar ook moeten zijn, maar het mocht.
Nu naar boven voor het appartement. Het gesprek werd beter. Google Translate was de bindende factor 😂
Een rondleiding heb ik gekregen door het appartement. Ze kent me niet maar ze had wel een biertje koud gezet. Ze zeggen dat toeval niet bestaat. Maar vandaag heb ik het met dit biertje toch wel echt meegemaakt.
Nu 24:00 uur. Tijd om naar bed te gaan.
Morgen heb ik een dagje Pisa en tijd om mijn fiets weer in elkaar te zetten.
De doos brengen we morgen naar een garage 500 meter verder op.
Als ik dan over 14 dagen weer vanuit Pisa naar huis vlieg kan ik hem daar oppikken.

Alles is goed gegaan. Het was gistermiddag gezellig op Schiphol. Samen nog gegeten. Jij in het vliegtuig naar Pisa en ik met de trein terug naar Boxtel. Heel veel fiets plezier en geniet ervan 😘

Yvonne 2024-06-02 08:26:32

Goed begin van de voorbereiding en de reis. Gezellig nog samen op Schiphol geweest en daarna begon de trip. Veel plezier!🇮🇹🚵‍♂️

Sophie 2024-06-02 09:20:29

Weer een nieuw en sportief avontuur! Ga er lekker van genieten Steven! Leuk dat je weer een reisverslag maakt en wij je kunnen volgen.