Naar huis

Albanië, Saranda

Ik schrijf dit terwijl we in het vliegtuig naar huis zitten.
Onze laatste dag gisteren hadden we erbij geboekt om nog een auto te huren en wat van de omgeving te gaan zien.
We slapen tot 9.00 uur. Dan gaan we eerst naar het beach-restaurant voor ontbijt. Maar helaas, daar serveren ze geen ontbijt. Dan maar even een kopje koffie en een kopje thee in het zonnetje. Tenminste, ik in de zon Henny in de schaduw.
Als we dat op hebben lopen we naar de overkant van het hotel, naar de supermarkt en kopen een stokbrood met beleg en een fles sap.

Natuurlijk proberen we over te steken bij het zebrapad, maar daar staat een auto geparkeerd. Ach zo druk is het niet, dus het oversteken lukt gemakkelijk.

Ook heb ik een foto gemaakt van 2 pinautomaten. Je ziet ze overal staan, veel en van veel verschillende banken. En je kunt er heel gemakkelijk een plofkraak doen. Blijkbaar is het hier nog niet nodig om dit te beveiligen.

Het ontbijt eten we lekker op, op ons terras voor het appartement.
Dan gaan we beginnen met inpakken. Vooral Henny, want al zijn fotospullen moeten netjes ingepakt worden. Ik sorteer de vuile was alvast op kleur en doe het in aparte zakken. Kan het thuis zo in de wasmachine. Maar niet alles kan in zakken, want het moet overal tussen de fotospullen gestopt worden.
Ik probeer de vieze was zoveel mogelijk onderin te stoppen, want Jos schreef dat hij bij de douane bijna alles moest uitpakken 🫣

Oh ja, Marco en Paul moesten overstappen in Wenen, maar die vlucht was vertraagd, dus om 22.30 uur zijn ze pas in Düsseldorf en de bagage is in Wenen gebleven. Echt balen.

Maar goed, wij zijn tot voor in de middag bezig met inpakken en besluiten om toch maar geen auto meer te huren.
Ik ga nog een paar uur bij het zwembad liggen. Bij de zee kun je nu niet rustig liggen, daar zijn ze nog druk bezig alles op te ruimen van het Event.
Henny gaat op bed liggen.
Tegen 17.00 uur komt Henny even bij me zitten en daarna lopen we het stadje in om bij een soort van shoarma tent wat te gaan eten (op aanraden van Paul v Erp) Het was echt lekker.
Om 21.00 uur kruipen we het bed in en slapen nog tot 0.15 uur.
Om iets over enen komt een taxibusje ons ophalen met dezelfde chauffeur als op de heenweg. Een leuke jongeman die pittig rijdt.
Dat betekent dat we 2.5 uur later al bij het vliegveld zijn. Dus eerst een bakkie koffie en dan aansluiten bij de incheckbalie. Gelukkig wordt het allemaal geaccepteerd (1 koffer van 34.5 kg ook) en het rolkoffertje handbagage mag ook mee.
Lopen we nog wel te sjouwen met 2 zware foto rugzakken (10kg) en nog een rugzakje van 8 kg.
Bij de bagage controle en bij de douane betekent dat; aansluiten in een lange Efteling rij. Pfff!!
Natuurlijk moeten we laten zien wat er in de rugzakken zit, maar we hoeven gelukkig niks uit te pakken.
Nu zitten we in het vliegtuig en stuur ik dit op als we geland zijn.
We hebben een heerlijke tijd gehad, ondanks dat niet alles op rolletjes liep.
Bedankt voor al jullie reacties op mijn verhalen. Ik vond het weer erg leuk om te doen en ben blij dat jullie er ook van genoten hebben.

Weer heerlijk de voetjes op eigen bodem. Nu even nagenieten van de dingen die wel goed verliepen en het onderlinge contact. De volgende keer als ik je zie neem ik een pen mee Marjo. Tot snel!

Mariska 2024-10-15 10:08:46

Marjo, de reizende reporter bedankt voor alle info. Zo zie je maar weer, dat duiken op zich stelt niets voor. Maar alles er om heen is veel meer een uitdaging. En achteraf toch maar weer mooi gelukt en vele ervaringen rijker. Top allemaal.

W&W 2024-10-15 12:13:12

Fijn de verhalen te hebben gelezen. Nu weer lekker thuis

Carla 2024-10-15 14:15:41

Marjo, ik heb genoten van je reisverslagen, goed gedaan