Eilandtrip

Indonesië, Sulawesi Utara

Na een lange nacht, we gingen al op tijd slapen, gaat om 7.15 uur de wekker. We hebben weer een goed ontbijt, net als voor het duiken en vertrekken om half 9.
Rico is vandaag onze chauffeur. Hij werkt bij Murex Diveresort. Hij komt van het eiland en heeft zichzelf Nederlands geleerd. Max is onze chauffeur, hij komt uit Manado
De oudere mensen hier op het eiland leerden vroeger op school Nederlands, maar toen, na de oorlog Indonesië onafhankelijk is geworden, hebben ze dat afgeschaft.
Gisteravond vertelde de kok ons dat Manado trouw is gebleven aan Nederland. Daar was de rest van Indonesië het niet zo mee eens.
In Manado zijn er nog veel Nederlandse woorden overgebleven.

Nou, maak maar even tijd, dit wordt denk ik een lang verslag. Rico is ook een gezellige verteller.

Maar goed, om half 9 gaan we op weg.
En inderdaad Rico vertelt ons heel veel. En hij laat ons ook heel veel zien, maar ik denk dat ik het beter kan laten zien met foto's.

De aankomende dagen zal ik misschien niet zoveel kunnen plaatsen. Bangka is een klein (Bounty)eiland, waar niet altijd stroom is. Soms alleen 's avonds.
Daar gaan we morgen naartoe, voor 5 dagen.
Met de boot. Al onze spullen mee en 2 duiken maken onderweg.

Geniet vd foto's. Bij sommigen heb ik wat geschreven, de rest is gewoon onderweg gemaakt in het binnenland van Noord-Sulawesi. Langs de hotsprings en de vulkaan.

was weer mooi.mooie foto.s

Martin 2016-09-02 16:57:02

Mooie foto´s!

Tineke 2016-09-02 17:18:03

Mooie foto's !

Marion 2016-09-02 17:41:40

Wauw, wat geweldig om zo jullie reis te kunnen volgen! Geniet nog heerlijk!

stella 2016-09-02 18:18:52

Wat gaaf zeg deze blog. Heerlijk genieten van de wereld en van elkaar.

HEIDI 2016-09-02 18:33:36

Hartstikke mooie foto's. Geniet ze!

Ingrid 2016-09-02 19:52:43

Wat een mooi foto's. Leuk om van afstand mee te genieten!! Veel plezier nog.

Bea 2016-09-02 20:35:05

Mooie plaatjes! Wederom veel plezier!

Pieteko 2016-09-03 00:51:56

Fantastisch! Wat een mooie reis.

Manon Straatman 2016-09-04 09:13:52

Ik heb me laten vertellen dat Tilapia typisch westers is. Dat die vis voor ons wordt gekweekt, omdat deze zo goedkoop is. Maar daar eten ze dus ook gewoon Tilapia. Maat poe hee wat mooiiii!!