2e wedstrijddag

Albanië, Saranda

7.30 uur zijn we allemaal weer in de ontbijtzaal. Het is een stuk warmer dan gisteren. Een beetje plakkerig, benauwd. En dan dezelfde routine; camera's ophalen van de kamer en naar de duiklocatie lopen. Daar zetten Marco, Henny en Jos hun camera's op tafel. Dan duikpak aan en wachten. Dan is het tijd om een nieuwe datum in de camera te zetten en een zegel erop.
Om 9.45 uur varen ze al weg naar Bay 1 en Jos en Dennis om 10.15 uur naar Bay 2.
Ik kan geen foto's maken, want je mag hier geen telefoon hebben. De deelnemers zeker niet en eigenlijk iedereen die daar rondloopt mag niet.
Net voordat dat nog weer een keer gezegd werd, hebben wij met Paul z'n telefoon nog een groepsfoto gemaakt.
Daarna liep de grote baas van CMAS rond en vroeg mensen de telefoon bij hem in te leveren. Ik ben gauw weggelopen 🫣
Ik ga lekker in het zonnetje zitten haken. En ik wil niet klagen, maar tjonge jonge wat is het warm. Vochtig warm.
Om 12.00 uur zijn de fotografen weer terug en een klein uur later de videografen.
We eten weer een lunchpakket met koude patat.

Om 14.00 uur vertrekken de fotografen weer, naar Bay 2 en om 14.45 uur de videografen, maar Bay 1. Dat wordt een latertje.

Ik ga weer in het zonnetje zitten, maar die is inmiddels weg en het begint ook te waaien. Eigenlijk wel lekker zo. Het wordt niet koud.

Om 17.15 uur is iedereen binnen.
Alles spoelen, opruimen, even douchen en dan een borrel op de afloop. Alleen Jos niet, want hij kan vanaf 19.00 uur de video van bewerken. En voor 0.00 uur moet hij het dan inleveren.
Wij mogen het fotokaartje meenemen, dus gaan we naar de kamer de foto's bekijken en uitzoeken.
Om 20.00 uur gaan we even eten. Daarna van de 19 mooiste foto's, 4 foto's uitzoeken.
Marco heeft de 4 mooisten al uitgezocht, dus hij komt na het eten nog even bij ons kijken en ook even zijn zegje doen, positieve kritiek.
Om 21.50 uur lopen we naar Karim en Johanna, want voor 22.00 uur moeten de foto's ingeleverd zijn.

Zo, dat is gelukt. Dan ga ik even in de videoruimte kijken, bij Jos. Dennis was al een keer bij ons gekomen om te zeggen dat Jos zijn video al klaar heeft. Hij is bezig met z'n korte film. Daarbij moet hij 3 beelden achter elkaar zetten: groothoek, macro en vis.
Als ik bij Jos kom laat hij me zijn video zien. Hij heeft prachtige beelden.
Ook mag ik nog even bij Akin (het Turkse team) kijken. Hij laat een heel klein stukje zien van de opname waar ik op te zien ben. Ik vind het nog niet echt wat, mijzelf zo in beeld. Maar de rest mag ik niet zien. Dat is een verrassing.
Om 23.00 uur vindt Jos het goed. Hij gaat het inleveren. Dennis en ik lopen mee.
Daarna lopen Jos en Dennis nog even naar hun kamer, ik loop naar de beach bar. Daar klinkt het nog heel gezellig, maar..... het restaurant is al gesloten. Dat is een tegenvaller. Geen borrel meer te krijgen. We besluiten om naar een barretje iets verderop te gaan. Tim (vh Belgische team) gaat ook mee.
Even later komt Gery (ook vh Belgische team) er ook nog gezellig bij. Hij heeft zijn video ook ingeleverd.
Het is zo een gezellige afsluiting.
Nu nog even dit blog afsluiten.

Een mooie dag die beter georganiseerd lijkt. Heel benieuwd. En nu afwachten. Horen vast hoe het verder gaat. En lekker genieten nu.👌👏

W&W 2024-10-11 08:37:57

Ziet er weer goed uit Marjo (ook een paar mooie mannen erbij trouwens 😊) spannend nog succes

Everlien 2024-10-11 10:10:13

En het wachten op de uitslag is begonnen. 😉 Ben benieuwd, 🤞🏼 Nu lekker relaxen.