4e en laatste duikdag op Manado

Indonesië, Kalasey

Vandaag is dus alweer de laatste duikdag op Manado. Morgen hebben we een vrije dag, maar om toch nog wat van het eiland te zien hebben we een trip geboekt. De Highlands tour. Maar goed, dat is morgen.
Vanochtend hebben we weer 2 duiken gedaan. Dat betekent om 7.00 uur aan het ontbijt, dan kunnen we lekker rustig eten, dan je persoonlijke spullen die je mee wilt op de boot, pakken en rond 8.00 uur op de boot stappen. De 2 duikgidsen, 2 bootjongens en de kapitein zorgen dat onze kratten met duikspullen en de duikflessen op de boot komen en natuurlijk ook het lekkere fruit en koekjes, wat we tussen de 2 duiken krijgen. Maar ook water koud en warm. Dat laatste voor koffie en thee. Ze zorgen overal voor. Zelfs elke dag een schone handdoek met een sticker met je naam erop. En op de drinkbekers staat ook onze naam.
Vandaag zijn we wat meer naar klein spul op zoek gegaan, muck-diving heet dat.
Maar we kwamen ook wel wat grotere dingen tegen zoals frogfish, octopus en lionfish. Weer 2 hele mooie duiken.
's Middags weer lekker bij het zwembad liggen en om 15.00 uur hebben Dirry en ik een massage van 15 min, gratis. We blijven toch echte Hollanders, als het maar gratis is, haha.
Willem Jan mag na ons en die heeft er gelijk nog een half uur bij aan geplakt. Da's eigenlijk beter. Want een kwartiertje is wel kort. Het is zo fijn.
Om half 6 gaan Dirry, Robert, Klara, Willem Jan en Henny weer duiken. Tanja gaat deze keer niet mee. Wij gaan lekker zitten lezen en ik ook haken.
Om 20.00 uur gaan we eten en daarna nog even borrelen met een lekkere cocktail. Zie foto.