Dinsdag 3e duikdag Murex Manado

Indonesië, Kalasey

Vanmorgen heb ik pillen tegen zeeziekte v.h. duikcentrum gekregen. Dat had Pim voor me geregeld. Hij is een Nederlander die hier de manager is een hier woont met z'n gezin, net buiten het resort.
En het hielp. Ik ben niet ziek geworden en heb 2 duiken gemaakt. Prachtig.
Bij de 1e duik was er aardig stroming waar we op mee dreven. We zagen hele kleine krabbetjes, Orang oetang krabbetjes, vuurpijlvisjes, en nog heel veel andere vissen.
Onderweg naar de 2e duik kwamen we dolfijnen tegen. De boot werd ernaartoe gevaren, het waren er wel 40/50. Prachtig!
De 2e duik hebben we veel schildpadden gezien. Het was weer duiken langs een prachtige wand met koraal in allerlei kleuren.
Een heerlijke lunch toen we weer terug bij het resort waren en daarna lekker bij het zwembad gelegen. Tot het iets begon te druppelen. Daarna werden ook alle tafels afgeruimd, die al gedekt waren voor het avondeten. Meestal eten we gewoon buiten op het terras aan het strand. Ze verwachten slecht weer.
De vorige nacht heeft het bijna de hele nacht geregend, maar verder is de temperatuur heerlijk, zo'n 28 graden, wel bewolkt maar wel fijn zo.
Ik ben met de avond/nachtduik weer niet mee geweest. De rest duikt dan op het huisrif, wat ook prachtig is vertellen ze me. Dat wordt wachten op de foto's.
Het is nog steeds niet gaan regenen, maar we eten wel binnen. Of, nou ja, binnen?, eigenlijk is het toch wel buiten, maar onder een dak.
Nu is het bijna 21.30 uur, tijd om naar bed te gaan.
Op de foto zie je hoe we om de beurt de fles analyseren, kijken hoeveel % zuurstof erin zit.

Wat ben ik benieuwd. Toch nog mijn droom 😴 Hopelijk blijven de pillen werken. Lekker genieten allemaal