We gaan naar huis

Indonesië, Sulawesi Utara

Per ongeluk gisteren het verslag verstuurd terwijl het nog niet helemaal af was.
Het ging wel waaien, maar gelukkig niet regenen, dus ik ben nog een lekkere lange tijd bij het zwembad blijven liggen.
Daarna zijn we begonnen met inpakken.

Vanmorgen om half 7 alweer wakker.
Opstaan, douchen, de laatste spullen nog inpakken en dan ontbijt.
Daarna betalen bij de receptie van het resort en bij het duikcentrum.

De koffers dicht doen, het past. We hebben alleen geen idee hoe zwaar ze nu zijn. Nou ja, we nemen niet meer mee terug dan op de heen weg.

We gaan aan een tafel bij het zwembad in de zon zitten, Henny neemt nog een koffie. De boten van de ochtendduik komen binnen.
We nemen afscheid van iedereen.

Dan eerst met de taxiboot naar het vasteland en daarna verder met een busje. Het Engelse stel Twila en Leo en de Zwitserse Christina gaan ook mee.
De laatste dagen tijdens het eten hadden we ook contact met hen. Tijdens het duiken zaten zij op een andere boot, dus het contact ontstond pas later. Wel gezellig.

De busrit was weer bijzonder. Compliment voor de chauffeur dat hij ons veilig heeft afgeleverd. We zijn om 12.00 uur op het vliegveld, bagage inchecken. Gaat allemaal goed.
Dan ontmoeten we het Zwitserse stel uit Bangka weer. Zij zijn een paar dagen later naar Bunaken gegaan. Daar hebben ze het niet zo fijn gehad als in Bangka. Het hotel was niet zo en alles was lang niet zo goed geregeld.
We kletsen nog wat bij.
Om 13.00 uur mogen we het vliegtuig in.

We vliegen met de Airbus A320.
Om 17.30 uur zijn we in Singapore. Daar gaan we informeren of we met de gratis busrit van een uur door Singapore mee kunnen. Helaas. Wij vliegen om 23.55 uur naar Amsterdam, als we en half uur later zouden vertrekken hadden we nog mee gekund.
Twila en Leo gaan Singapore in en Christina besluit nog wat te gaan winkelen. Wij blijven ook op de luchthaven.
We gaan eerst op zoek naar het loket van de luchthaven waar ze gratis vouchers uitdelen.
Ieder 40,=Singapore dollars. Daar gaan we eerst even van koffie drinken. En we hebben alle tijd om de winkeltjes af te sjouwen om verder nog iets te kopen. Dat is nog eens leuk 😁

Later gaan we in het Carlsberg café zitten. Hier hangt een tv waar de Formule 1 wordt uitgezonden. Henny baalt wel een beetje. Hij had graag een dag langer geboekt en dan naar de training van de F1 gaan kijken. Dat is nú híer in Singapore. Dat hebben we toen niet bedacht. Helaas.

Wat een immens groot vliegveld is het toch. We zijn al op Terminal 3 en nu moeten we naar Gate B8. 21 min. lopen staat op de borden.
Rond 22.30 uur zijn we daar en om 22.55 uur mogen we naar binnen. Was ik weer vergeten m'n waterflesje leeg te drinken, dus dat wordt leeg gegooid.

Met iets vertraging gaan we iets over twaalf de lucht in. De planning is dat we 7.15 uur landen. Dat is over 13 uur.

We hebben pech. Er zit een kind van 2 jaar achter ons, dat al aan het huilen is als we instappen. Ze houdt ons een hele tijd wakker.
We krijgen eten en gelukkig (na een uur of 2) is ze stil. We slapen een uur of 4/5 en worden dan wakker van een huilend kind. Ik ga maar even plassen en dan is ze weer stil. Henny slaapt verder, ik niet meer. Het is 7.00 uur, 'onze' tijd. Nog 6 uur vliegen.
Ik schrijf wat verder aan deze blog en doe een spelletje op de telefoon. Slapen lukt niet meer.
Om 10.00 uur gaan de lampen weer aan en krijgen we een warm, nat handdoekje om onszelf op te frissen en krijgen we ontbijt.
Daarna nog een filmpje kijken en dan is het tijd om te landen.
Het was een geweldige vakantie en, dat had ik vroeger nooit, ik ben blij dat we weer bijna thuis zijn.

Welkom thuus buuf..

Egjo 2016-09-17 10:04:00

Welkom terug in Nederland! Het zal wel even omschakelen zijn. Het was leuk om jullie avonturen te volgen.

Tineke 2016-09-17 10:27:48

Welkom thuis.heb genoten van je verhalen xxx

martin 2016-09-17 11:52:13

Iehhh. Weet je al welk beest dit is?

Heidi 2016-09-17 12:59:32

Welkom thuis!!!! Mooie vakantie gehad heb ik wel gelezen... voor de komende jaren weer genoeg gedoken Marjo? Hihi.

Trudy 2016-09-17 14:03:26

Dank je Marjo en Hennie. Ik heb echt genoten van jullie verhalen en foto's. Hoop later de onderwater foto's nog eens te zien. Het lijkt mij super om zo op vakantie te gaan en volgens mij kan je daarna weer extra genieten van het gewoon weer thuis zijn. Dus........ welkom thuis! xx

Hettie Hamers 2016-09-17 15:31:15

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Heb genoten van je mooie reisverhalen Marjo.