Prijsuitreiking en een jarige job

Albanië, Saranda

Een bijzondere dag vandaag. Want natuurlijk hebben we een rustige ontspannen dag......, tot 16.00 uur, maar we hebben ook nog een jarige job. Henny is vandaag 58 jaar geworden. Dat wordt natuurlijk extra bijzonder als hij goed scoort met zijn foto's.
Eerst maar eens ontbijten. Voor Paul de laatste keer hier in het hotel. Hij vertrekt vannacht en vliegt morgenvroeg om 6.50 uur naar huis.
Ook Marco en Paul vertrekken morgen, maar die vliegen 's middags pas. Niemand weet nog hoe laat ze bij het hotel opgehaald worden. Nee, er is nog niks geregeld.
De app voor de Captains ontploft inmiddels, zegt Marco, als we hem bij het ontbijt zien. Over het transfer naar het vliegveld.
Ze hebben geregeld dat er een bus om 22.30 uur naar het vliegveld gaat en één om 2.00 uur.
Dat betekent dus dat sommige mensen uren op het vliegveld moeten rondhangen.
Iedereen bedenkt wat en als we later bij de receptie zijn, is er ineens iemand anders van de Albanen opgestaan, Franco, en die zegt dat er een bus om 1.00 uur gaat en één om 2.00 uur.
Hij schrijft alles opnieuw op en regelt zelfs een bus om 7 uur.
Igli, die het eigenlijk allemaal zou moeten regelen, bakt er echt niks van. Heel jammer dat ze hem zo'n grote functie hebben gegeven.
Wat een gedoe.
Wij, Jos, Henny, Paul en ik, gaan even de stad in, souvenirs kopen. En een kopje koffie drinken.
Marco en Paul gaan hun spullen inpakken.
Tussen de middag gaan we samen lunchen, maar nu gaat Paul Jeursen niet mee, hij gaat inpakken.
Na de lunch duurt het niet meer zo lang. We lopen nog even naar onze kamer. Paul is klaar met inpakken. Nog even douchen, ons oranje shirt aan en gaan.

Om 16.00 uur worden we verwacht in de zaal beneden, waar ook de technical meeting was.
Ik denk nog; 'zal ik bij de supermarkt, aan de overkant van de weg, wat flesjes water kopen?' Maar Marco en Paul appen dat ze al in de zaal zitten en dat het al aardig vol is.
Dus maar naar de zaal. We denken nog: 'we zullen toch wel ontvangen worden met een drankje of zo'. Helaas, helemaal niks. En het is al best wel warm.
Zal ik nog gaan, water kopen?. Maar misschien begint het zo wel. Laat ik het maar niet doen. Ondertussen krijg ik steeds appjes van vrienden dat de livestream nog niet werkt. Het bereik is slecht, dus het duurt ff voordat de berichtjes doorkomen.
Telkens denk ik, 'zal ik toch nog water halen?'
Niemand weet wat er aan de hand is, maar er moet blijkbaar nog vanalles gedaan worden. Of het is omdat de livestream nog niet werkt, geen idee. Ondertussen wordt het steeds warmer.
Eindelijk loop ik toch naar de supermarkt. Als ik terug kom zie ik veel deelnemers buiten staan roken en beneden hebben ze een water tank neer gezet, met bekers, dus er staat een hele rij mensen voor een bekertje water.
Eindelijk, ik denk dat het bijna een uur later is, dus 17.00 uur, beginnen ze.
En dan loopt het gelukkig ook wel als een trein.

Ze beginnen met de video's. Ik weet niet eens meer precies hoe het nu allemaal ging, maar er zijn 3 categorieën:
Een clip van 60 sec
Een filmpje van 3 of 4 min
En een documentaire
En op de 3e plek voor de clip: JOS VAN ZIJL en DENNIS BUITELAAR
Wauw, geweldig.
Jos heeft mij gevraagd of ik mee wil lopen naar het podium, omdat Dennis al naar huis is. Natuurlijk doe ik dat. Ik heb met trots de medaille ontvangen. Gelukkig mocht ik nog even wat zeggen van Karim, dus heb ik gezegd dat Dennis hier eigenlijk zou moeten staan.

En als de filmpjes komen is Turkije de winnaar. Het filmpje waar ik aan mee heb gedaan. Gemaakt door Erkan Balk en Akin Bagcilar. Op het moment dat ik in beeld kom, hoor ik applaus in de zaal 🫣 Ik ben trots als een pauw! En Erkan en Akin zijn zo dankbaar dat ik mee wilde spelen.

Dan gaan we door naar de foto's. Ze laten steeds de 15 beste foto's zien. Van de 7 categorieën moest iedere deelnemer 4 foto's inleveren en eventueel nog 1 met de Smartdevice. Henny heeft dat wel gedaan, Marco heeft er 4 ingeleverd.
Aan elke categorie doen dan zo'n 20/25 deelnemers mee. Volgens mij. En volgens mij zitten alle foto's van Henny en Marco in de top 15.
Het is nu bijna 3 uur, dus ik weet het niet precies.
Maar bij de macro foto staat bij brons ineens de naam van: MARCO REIJNEN en PAUL VAN ERP. Weer geweldig!!

Henny heeft uiteindelijk 4 foto's op de 6e plaats en 1 foto op de 8e plaats. Op een WK!! Dat is toch ook geweldig!!
En Marco ook nog 1 foto op de 10e plek en 1 op de 13e plek.

Mannen, Nederland mag trots op jullie zijn. Ik ben het zeker.

Daarna is het galadiner en de afsluitingsparty. Dit is beneden bij het beach-restaurant. Daar staat een buffet en er wordt vlees gebakken op de bbq. Het is er gelijk al gezellig.
Wij zitten binnen aan een tafel naar de Belgen lekker te eten, als Paul Henny feliciteert met z'n verjaardag en een fles Jagermeister geeft. We zingen "lang zal hij leven " en iedereen klapt mee.
We eten lekker en daarna dansen.

Dan worden we weer naar en ander deel geroepen. Hier staan statafels en een groot scherm. Hier worden nog weer prijzen uitgereikt; beste team, beste land foto en video, beste model en nog wat, maar dat weet ik niet meer.
De Turken kregen de prijs: beste land met video. Ook ik werd naar voren geroepen en kreeg een waardebon van Isotta, spullen voor onderwatercamera's,-huizen e.d.

Later kwam Akin en nog een andere Turkse deelnemer naar mij toe en kreeg ik hun 'bordje'. Ze hadden samen beslist dat dat voor mij was. Weer was ik héél trots.

Om 22.30 uur brengen we Paul naar de bus en zwaaien iedereen uit. Een grote groep.

Als we terug komen bij de party staat een grote groep in het zwembad.
Ik doe enkele foto's hierbij. Ik kan zeggen het was erg gezellig.
Om.... ik weet het niet meer precies, zijn Marco en Paul ineens weg, douchen. Ze kregen het koud.
Wij gaan nog mee naar Jos, een afzakkertje halen. Daar komen Marco en Paul ook nog even. Zij gaan om 1.30 uur naar bed, want moeten om 7 uur met de bus mee.
Wij lopen om 2 uur naar de uitgang van het hotel. Er gaat weer een hele groep. Even uitzwaaien.
Nu deze blog afmaken en dan ook eindelijk slapen.
Er volgen nog meer foto's. Morgen 😁

Wat een dag weer. Mooi blog. En een boven gemiddeld resultaat. Super toch. Henny gefeliciteerd (dubbel) en Paul. De belangrijkste dit kampioenschap ben jijzelf zo te lezen. Elk jaar de organisatie maar helpen👌👏 En nu nog lekker genieten. Goede keuze om lekker nog even te blijven.

W&W 2024-10-13 09:21:27

Gefeliciteerd met dit goede resultaat en wat een prachtige foto's. Nu kunnen jullie nog even een paar dagen relaxen en nagenieten van de afgelopen periode. En Marjo is er na het toneel nog een carrière op het witte doek voor je mogelijk?

Ronald 2024-10-13 09:29:30

Gefeliciteerd met al de mooie prijzen die er behaald zijn. Individueel en als team. En Henny van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Nog vele in gezondheid toegewenst door Rein en mij.

Carla 2024-10-13 09:34:49

Wat een pracht foto’s en pracht resultaat. Dank voor het delen van jullie avontuur. Heel leuk. Een filmster in de dop😀. Geniet nog even en goeie reis vast gewenst Xx

Mirjam Neeft 2024-10-13 10:00:12

Allereerst gefeliciteerd met Henny . Maar wat super goede plekken heeft hij weer behaald op de WK. En jij die zo goed ontvangen wordt door menigeen .leuk hoor . Geniet nog ff na en een goede terugreis samen . Groetjes en felicitaties van ons.

Erik en Hannie 2024-10-13 10:11:04

Marjo, dank voor je dagelijkse logs. Ik heb ze met veel plezier gelezen! Zo ben je er als buitenstaander toch een beetje bij ;-) Gefeliciteerd met dit voortreffelijk resultaat van de Nederlandse fotografen! Daar mogen de heren trots op zijn.

Bootsy 2024-10-13 13:11:27

Een supergoed resultaat behaald door de mannen, iets om trots op te zijn! Super mooie foto’s! Jammer dat er geen overall prijs was! En jij deed het zo goed in de video, heel natuurlijk geacteerd. Ik heb echt weer genoten van je verhalen en foto’s, heerlijk om zo mee te kunnen (be)leven. Dank je wel! Geniet nog even lekker daar!

Tineke 2024-10-13 17:06:06

Mooi resultaat en wat hebben we alles mee kunnen beleven. 🌸

Helma 2024-10-13 21:49:57

Dankjewel voor de heerlijke verslagen en enorm gefeliciteerd. 💥

Maria 2024-10-13 22:23:14

Top gedaan!!

Eline 2024-10-14 07:42:25

Geweldig! Nogmaals gefeliciteerd x2. En fantastisch dat jij meespeelde in de bekroonde video! Lekker nagenieten!