De 2e (niet) duikdag

Albanië, Saranda

Ik ging gisteravond naar bed, toen ik deze blog plaatste, maar de heren, Henny en Paul, gingen nog 'even' bezig met de smartphone, waarmee Henny ook mee mag doen aan de wedstrijd. Het is een nieuwe categorie.
Vertel ik later meer over.
Ze gingen in ieder geval niet op tijd naar bed.
Maar wel om 6.45 uur opstaan om om 7.30 uur naar de ontbijtzaal te gaan. Daar zijn Marco en Paul ook en natuurlijk veel van de andere fotografen en videografen. Met Spanje, Frankrijk Italië, Turkije, Zweden, Portugal, Duitsland, België en Denemarken hebben we al leuke contacten. Ook Slovenië, Finland,Chili, Albanië en Cuba zijn er. En misschien vergeet ik er nog een paar.

Als we het ontbijt op hebben komt Simon (vd organisatie) bij ons om te vertellen dat er vandaag niet gedoken wordt. Rond 11 uur zou het nog heel stormachtig worden. Dat is slecht nieuws. Vooral voor Marco, die heel graag wil weten hoe het onder water is om zijn plan de campagne te maken.
Dan komt Lisa (Denemarken) langslopen en zegt dat ze zich gaat klaarmaken om te gaan duiken en ook de Belgen komen erbij staan.
Simon was blijkbaar 'vergeten' om het aan iedereen te zeggen.
Dus een vraag in de Captain-app gezet, want tja, de Nederlanders zeggen dit wel.....
De Belgen waren ook al erg geschrokken toen Paul gisteren vertelde dat je niet alle foto's in dubbelopname mag maken. Zij hadden dat niet gelezen in de regels en zij maken veel dubbelopnames (van 2 foto's 1 maken)
Dus nu elke keer als er iets veranderd en wij vertellen hen dat, geven ze ons 'de schuld' 😁

Maar het is toch echt waar. We gaan niet duiken.
Als we de ochtend bij het strand lopen vinden wij het reuze meevallen. En achteraf had het misschien ook wel gekund, maar ja, dat is achteraf.

Vanmiddag begint het toch wel behoorlijk te stormen (vond ik)
Lunch was weer bij het beach restaurant (zoals elke dag) en daarna nog een tijdje daar blijven hangen, gezellig met andere fotografen en videografen.
Simon komt met een lijst waar ze in kunnen vullen waar ze morgen willen duiken. Hopelijk gaat dat door.

Nou even in ons appartement wat hangen, liggen en een borreltje drinken samen met Marco en Paul.

Om 17.30 uur komen Jos (videograaf) en Dennis, z'n buddy aan. Wij wachten ze op bij de receptie. Nu is ons kluppie compleet.
Deze heren hebben wel heel veel zin in eten, na 15 uur reizen. Ja echt,15 uur. De vlucht duurt nog geen 2.5 uur, maar daarna is het wachten op enkele andere duikers en de lange reis met het busje. En doordat het weer steeds slechter wordt duurt de reis ook nog langer. Dus om 18.30 uur gaan we eten.
Ondertussen begint het buiten te onweren en komt de regen met bakken uit de lucht. Het water loopt zo het trapje af, 20 cm water op het terras.
Na 3x zo'n bui gaan we allemaal om 22.00 uur, terwijl het gelukkig droog is, naar onze kamers om even lekker te slapen.

Wat een pech dat Henny en Paul (en natuurlijk de andere deelnemers) vandaag niet konden duiken. Tja wat is storm en wat is een heavy current. Hopelijk morgen meer Suc6. 😘

Mariska 2024-10-04 22:43:18

Pff, wat een verrassing toch altijd weer hoe het allemaal gaat. Zo wordt het ieder geval geen funduiken maar echt een wedstrijd. Ben benieuwd naar de komende verhalen. :-) Gr. WJ & W

W&W 2024-10-04 22:59:28

Mooi watervalletje op het terras. 😉 Hopelijk blijft het bij 1 niet duikdag. 🌞

Tineke 2024-10-05 09:56:40

Jammer dat er niet gedoken kon worden! Hopelijk vandaag meer geluk