Zondag; weer 2 oefenduiken

Albanië, Saranda

Zoals elke ochtend gaat de wekker om 6.45 uur en zijn we om 7.30 uur in de ontbijtzaal.
En na een heerlijk ontbijt lopen we tegen half 9 naar de beach.
Daar maakt iedereen zich klaar; set opbouwen, dus je duikfles aan je stabjack (stabilising jacket) vastmaken, vinnen, bril en cap erbij leggen, pak aantrekken, loodgordel om. Henny doet nog een extra broek erover met zakken, waar hij z'n attributen in kan doen. Aan Simon vragen in welke boot ze moeten en dan horen dat er geen boot is. Marco, Paul, Henny en Paul samen met 3 Belgen; Gery, Danny en Cathy. Ze moeten even wachten; 10 min. Nou afwachten dan maar.
Een uur later komt er een boot aan, wat echt geen 'duikboot' is. Hoe moet je hier in en uit komen. Na veel overleg besluiten ze dit niet te doen. 5 min later komt er een boot terug van een eerste duik. Met deze boot mogen de mannen mee. Het is dan 10.10 uur.

Jos en Dennis zijn er inmiddels ook. We hadden ze al gezien, maar zij hebben uitgeslapen. Hun eerste duik vandaag is pas om 10.30 uur.
Maar ook voor hen wordt het wachten op een boot. Die komt om 11.15 uur aan.
Het blijkt dat er 1 boot kapot is gegaan, waardoor ze dus een boot tekort komen.
Het is een gelukje dat alle 3 de teams hun 2e duik vandaag om 16.30 uur heeft gepland.

We lunchen in 13.00 uur met z'n allen en daarna kunnen we dan nog even rustig aan doen.
Henny krijgt les van Paul hoe de IPhone werkt. De IPhone gaat in een onderwaterhuis en er zit een duiklamp bij. Dit setje heeft Henny van Sea&Sea geleend om te gebruiken. Ze hebben dit jaar bij het WK namelijk een nieuwe categorie erbij: Smartdevice. Henny wil deze laatste oefenduik z'n gewone cameraset niet meenemen.
Om half 5 vertrekken Jos, Dennis, Henny en Paul naar Bay 1. Marco en Paul van nog een keer duiken bij het diepe wrak, Tomori. Maar zij moeten nog even wachten, want er zouden nog 2 Noren mee gaan. Helaas komen die niet opdagen, dus 10 min later vertrekken zij met z'n tweeën. Er staat duidelijk veel meer wind, het water gaat aardig tekeer.

Ik ga lekker zitten op een bedje, met m'n haakwerk in de late avondzon. Ik ben 'Kikker' aan het haken, op bestelling.
Marco en Paul zijn als eerste terug. Als je diep gaat duiken, is je lucht sneller op en je hebt ook een maximale duiktijd.
Er komen nog 2 Duitsers aangelopen, Marco en Sandy, waar we een tijd mee gaan staan kletsen. Maar het begint donker te worden en omdat er meer wind is, ook kouder.
We besluiten om in het restaurant te gaan zitten.
Daar horen we dat het diner vanavond in de eetzaal is, waar we ook altijd ontbijten.
Om 19.15 uur zijn ze eindelijk terug.
We spreken om 20.00 uur in de eetzaal af.
Daar hebben ze een buffet klaar staan. Het smaakt prima.
Alleen het duurt een tijd voordat Marco en Paul komen. Het blijkt dat ze horen hebben gekregen dat ze naar een andere kamer moeten verhuizen. Vandaag. Of morgen héél vroeg. Daar waren ze het niet mee eens. Toen werd hen verteld dat dan Jos en Dennis moeten verhuizen. Die hebben dat toen maar gedaan.
Om 22.00 uur gaan we naar onze eigen kamer. En daar worden de foto's weer op de laptop gezet en bekeken wat er goed is gegaan en wat er verbetert kan worden.
Ik ga naar bed. Ik ben moe. Morgen weer een dag.

Het wk brengt toch altijd weer veel stress en regeltjes mee. Veel plezier en voor ons clo mag je ook zo een kikker haken. Dikke knuffel en kusjes

Gino 2024-10-07 01:02:00

Zolang je alle ned. kikkers maar in de kruiwagen houdt 😂 is er niets aan de hand.

W&W 2024-10-07 07:39:59

Super om deze verslagen te lezen. Krijg zo een duidelijk beeld hoe het bij jullie is Liefs Lia

Lia 2024-10-07 09:50:29

Ahhhhh kikker! Ik zeg jij bent minstens zo productief als de duikers... ;-)

Trudy 2024-10-07 12:15:24

Wat leuk om jullie zo te volgen 🌸