De 4e duikdag

Portugal, Porto Santo

Om 8.00 uur, of, nou ja, ietsjes later, 8.15 uur of zo, vertrekt er weer een busje vol fotografen. Henny en Tanja ook. Het is nog wel bewolkt en het waait ook nog steeds behoorlijk. Maar gelukkig heeft Tanja een pilletje ingenomen.
Toch zijn de golven nog wel aardig hoog. Tanja kan het allemaal nog net volhouden. Ze gaat de 2e duik gewoon weer mee.
Ik ga nog even naar m'n kamer, lekker op het balkon zitten. D,aarna een tijd lekker bij het zwembad liggen en als ik weer op onze kamer ben krijg ik een berichtje van Henny dat ze klaar zijn met duiken. Ik loop weer naar beneden en wacht buiten bij het hotel op ze. Dan zie ik wat bekends over de weg wandelen; Marco Heesbeen, de andere fotograaf van het Nederlandse team en zijn buddy/assistent, Marco Reijnen. Zij zijn vandaag aangekomen op Porto Santo. Zij zitten nog niet bij ons in het hotel. Daar is geen plek. Als het event begint, verhuizen ze wel naar ons hotel. Net als nog een heleboel andere fotografen.
Samen wachten we op Henny en Tanja en gaan we gezamenlijk lunchen.
Henny vertelt dat de kabel die aan zijn extra scherm zit niet goed meer functioneert. Thuis heeft hij nog wel zo'n kabel liggen. Maar hoe krijg je die hier. Nou dat gaat zo: Johan zoekt bij ons thuis de kabel op. Zijn zoon Hugo brengt de kabel naar Nijmegen. Daar woont videograaf Johannes, die morgen, heel vroeg vertrekt naar Madeira. Henny heeft overlegd of de kabel met hem mee mag en dat mag. Dus zo is het in een paar uur geregeld. Daar zijn vrienden voor!!!
Ondertussen is Tanja met een taxi terug naar het duikcentrum, want haar duikschoentjes zijn omgewisseld. Deze zijn niet van haar, dus toch maar even terug.
Ik ga nog een tijdje naar het zwembad, waar Tanja ook nog komt.
Als we 's avonds gaan eten zijn ze alle 4 in een oranje NOB shirt, met 'Nederland' op de rug.
Erg leuk. Afgelopen week hebben we ook al de Nederlandse vlag aan het balkon gehangen. De Zwitsers hadden dat ook al gedaan.
En nu naar bed, want het is alweer laat.

Na even stress hoe komt de kabel hier, een super goeie oplossing bedacht. Top. Hoop voor Tanja dat de wind een beetje minder wordt. Ik kijk nu alweer uit naar je volgende stukje. We kunnen echt goed meegenieten zo. Erg leuk.

Mirjam 2021-10-02 08:20:59

Ik kan alleen al genieten van wat jij op zo,n dag doet ,lezen ,rusten ,haken ,rusten ,zwemmen, eten ,slapen . Klinkt als erg fijn 😀

Marga 2021-10-02 08:56:31

Hahaha leuk die vlag!

Trudy 2021-10-02 12:54:37

Dank zij janny hebik nu alles gelezen best spannend af en toe wat is het mooi geschreven bedankt en nog veel succes