Vrije dag met excursie

Albanië, Saranda

Vanmorgen lekker uitslapen, dus ben ik om 7 uur wakker 😊 Toch maar blijven liggen tot 8 uur, das wel fijn.
We hebben afgesproken om om 9.00 uur te gaan ontbijten.
Dennis is er niet bij. Hij is vanmorgen naar huis gegaan. Wel jammer dat hij alweer weg moest, het was erg gezellig met hem erbij.
Even wat eten, aan Jos de foto's laten zien. En Jos laat z'n video's aan ons zien.
Als we eetzaal uitlopen roept Akin ons en laat hun video zien, waar ik in meespeel. Prachtige video, waar ik gelukkig maar een paar keer heel even in voorkom. Maar wel heel leuk.

Vandaag is er een excursie georganiseerd naar Butrint, een Nationaal Park met een ruïne. Wel mooi, wel een hele tippel, maar vooral gezellig!
Natuurlijk liep het niet van een leien dakje:
Om 10.30 uur vertrek, verzamelen bij de receptie. Als we daar aankomen staan er al 2 bussen. Iedereen loopt naar de bussen en zoekt een plekje. Na een klein kwartiertje komt de reisleidster bij ons in de bus om te zeggen dat we naar de andere bus moeten. Ze wil 1 bus vol hebben en dan kan ze gaan. Dat doen wij heel braaf. En om 10.55 uur rijden we weg. Onderweg begint ze gelijk de hele geschiedenis te vertellen van de ruïne waar we naartoe gaan.
Bij het park vertelt ze nog even dat we over 3 uur weer worden opgehaald. 3 uur, dat hadden we niet helemaal bedacht.
Maar doordat we met de hele groep zijn, is het wel gezellig.
Na 2 uur zitten we in het restaurant iets te drinken. En als we met de bus weer bij het hotel zijn, besluiten we naar een restaurantje te gaan, pizza eten. Want het restaurant in het hotel is tot 14 uur open.
Als wij net besteld hebben komt er een appje binnen dat het restaurant in het hotel langer open is. Tja, nu hoeft het niet meer.
Om 16 uur lopen we naar de kamer. Henny wil nog een paar uur slapen. Dat geslenter en stil staan is niet goed voor z'n rug.
Als Henny net 5 min op bed ligt stuurt Marco een appje door uit de Captains-app; we worden om 17.30 uur uitgenodigd om naar de Paradise Roof te komen. Er is dan een verrassing
Nou ja, toe dan maar.
Kijk de foto's maar; het uitzicht is prachtig en het tijdstip, zonsondergang!!
Er is bier en wijn en hele harde muziek. Maar er wordt veel gedanst en gekletst.
Om 20.00 uur zijn/gaan de meesten naar de kamer of eten. Wij zijn dan al op de kamer en lopen tegen 21 uur naar de eetzaal.
Na het eten gaan we naar onze kamer.
Paul gaat nog naar het beach-restaurant.
Jos is al naar bed.
En nu even de blog afschrijven en naar bed.
Oh ja, morgen tussen 16.00 - 18.00 uur is de prijsuitreiking.

Leuke blog. We duimen voor een goede uitslag :)

Robert 2024-10-11 23:34:04

En wat een ontspannen gezichten allemaal. Nog een nachtje slapen. Succes.

W&W 2024-10-12 00:07:30

Wat een vermoeiende bezigheid maar wel heel gezellig. Hopelijk inderdaad een goeie uitslag. Zijn benieuwd

Carla 2024-10-12 00:27:49

Prachtig geschreven blog,Marjo. We hopen dat de dag van uitreiking de uitbundigste blog gaat worden voor je. Toi,toi, voor de uitslag van deze wedstrijd allemaal.